اخبار اقتصاد ایران

ایران‌خودرو پیشتاز رشد تولید در سال ۱۴۰۴ و پاسخ محکم به منتقدان :: افق میهن

ایران خدرو نه تنها ظرفیت تولید را در سال ۶ حفظ کرده است ، بلکه باعث افزایش گردش خون و سهم بازار نیز شده است. با این حال ، رقبای اصلی ، با ساختار مدیریتی عمومی یا خصوصی ، نتوانسته اند از افت شدید تولید جلوگیری کنند.

به گفته دفتر نجوار ، دفتر صنایع خودرو ، حمل و نقل و حمل و نقل در گزارشی گزارش داد که از ابتدای سال تا ۶ مرداد ۴ ، ایران خدرو بالاترین رشد تولید را در بین هفت خودروساز بزرگ در کشور تجربه کرده است. در این دوره ، ایران خمرو ۲۸۰۰ وسیله نقلیه تولید کرده است که در مقایسه با ۲،۸۰۰ واحد مشابه با مدت مشابه سال گذشته ۶.۵ درصد افزایش یافته است. این ارقام به دست آمده است که بیشتر رقبای شرکت کاهش یافته است.

تصویر کلی صنعت و موقعیت ایران Khodro

سایپا با تولید ۲،۸۰۰ واحد در ۲.۵ ماه اول امسال ۵ ٪ کاهش یافته است.

در میان خودروسازان خصوصی ، این شرکت بهمن موتور ۵ ٪ (۲ واحد) رشد کرده است و پارس های آریان ۵ درصد افزایش یافته است (۲ واحد).

مدیران Khodro با ۴.۹ درصد کاهش یافته و Kerman Motor 5 ٪ کاهش یافته است.

این آمار نشان می دهد که ، همانطور که بیشتر بازیگران صنعت در مواجهه با کاهش تولید هستند ، ایران خمرو توانسته است نه تنها از کاهش آن جلوگیری کند بلکه مسیر رشد را ادامه می دهد.

اما مهمترین نکته این است که رویکرد تیم مدیریت خودرو ایرانی برای رقابت با سایر تولید کنندگان در مورد تولید ، اگرچه افزایش تولید و عرضه برای رسیدن به نقطه تعادل ضروری است و تولید کنندگان برتر در این زمینه است ، اما اولویت شرکت محصول است.

در حال حاضر ، محصولی مانند RIRA ، که قبلاً به ده ها مشکل کیفی رسیده بود ، در شرایط بسیار مطلوب تری تولید و تحویل داده می شود. این شرکت همچنین در تلاش است تا محصولات جدید را تولید و تأمین کند و از محصولات قدیمی از چرخه تولید خارج شود.

پاسخ به منتقدان مدیریت خصوصی

برخی از منتقدین در ماه های اخیر در تلاشند تا مدیریت خصوصی ایران را به ناکارآمدی متهم کنند. اما داده های رسمی برعکس را اثبات می کند. افزایش تولید تحت فشار قیمت ، محدودیت در عرضه و تلاطم بازار ارز نتیجه مدیریت منسجم ، تصمیم گیری سریع و جلوگیری از بوروکراسی دولت -از دولت است.

ایران خدرو نه تنها ظرفیت تولید را در سال ۶ حفظ کرده است ، بلکه باعث افزایش گردش خون و سهم بازار نیز شده است. با این حال ، رقبای اصلی ، با ساختار مدیریتی عمومی یا خصوصی ، نتوانسته اند از افت شدید تولید جلوگیری کنند.

عواقب این عملکرد برای اقتصاد ملی

رشد تولید در ایران به معنای حفظ و ایجاد اشتغال پایدار برای ده ها هزار نفر از کارمندان به طور مستقیم در این گروه صنعتی و صدها هزار نفر در زنجیره تأمین ، افزایش عرضه خودرو در بازار و کنترل نسبتاً کنترل کننده قیمت و افزایش صادرات و تولید محصولات جدید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا