فناوری

ایران درباره هرگونه اقدام تحریک‌آمیز آمریکا و به خطر افتادن امنیت منطقه هشدار داد

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در نامه ای به آنتونیو گوترشدبیرکل سازمان ملل متحد و سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد که ریاست شورای امنیت را برعهده دارد، تصریح کرد: شورای امنیت باید اقدامات قاطعی را انجام دهد تا رژیم اسرائیل را مجبور به توقف خونریزی و توقف اقدامات تجاوزکارانه خود کند. و محکم به تعهدات بین المللی خود طبق قوانین بشردوستانه و حقوق بشر پایبند است.

متن کامل نامه سفیر ایران در سازمان ملل به شرح زیر است:

مکاتبات حاضر در پی نشست علنی اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت دریای سرخ که در ۳ ژانویه ۲۰۲۴ با دستور کار “حفظ صلح و امنیت بین المللی” برگزار شد، تهیه شده است. نمایندگان آمریکا و رژیم اسرائیل بار دیگر با سوء استفاده از تریبون شورای امنیت و انتشار اطلاعات نادرست و اطلاعات کذب عمدی به جمهوری اسلامی ایران اتهامات بی اساس وارد کردند. در این رابطه ، من بر نکات زیر تأکید می کنم:

۱. جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بی اساس مطرح شده در این جلسه را قاطعانه رد می کند. این ادعاها غیرقابل اثبات و غیرقابل تحمل است. جمهوری اسلامی ایران همواره برای امنیت دریایی و آزادی دریانوردی اهمیت زیادی قائل بوده و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای پایبندی به تعهدات بین المللی خود و حفظ صلح و امنیت در منطقه تاکید می کند.

۲. هدف آمریکا و رژیم اسرائیل از طرح چنین اتهامات بی اساس روشن است: منحرف کردن توجه بین المللی از عوامل اصلی وضعیت فعلی دریای سرخ. نسل کشی و کشتار وحشیانه رژیم اسرائیل با حمایت همه جانبه ایالات متحده علیه مردم بی گناه فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن؛ و همچنین مشارکت آنها در تجاوز نظامی و فعالیتهای مخرب علیه سایر کشورهای منطقه.

۳. ایالات متحده نمی تواند این واقعیت غیرقابل انکار را انکار یا پوشش دهد. واقعیت نشان می دهد که حوادث اخیر در دریای سرخ ارتباط مستقیمی با ادامه جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه دارد. آمریکا و رژیم اسرائیل کاملاً مسئول جنایات قابل درک در فلسطین اشغالی هستند. شدت جنایت جنگی رژیم اسرائیل و جنایت نسل کشی علیه مردم فلسطین در غزه توسط سازمان ملل متحد، سازمان های بین المللی و نهادهای حقوق بشری تایید و مستند شده است. این جنایات به عنوان گسترده ترین نسل کشی ثبت شده در تاریخ مدرن شناخته می شود.

۴. ایالات متحده به جای اقدام قاطع برای مهار این تخلفات فاحش، نه تنها در کنار رژیم اسرائیل می ایستد، بلکه حمایت نظامی و پوشش دیپلماتیک قابل توجهی از رژیم اشغالگر می کند. ایالات متحده با مسدود کردن دستور منشور شورای امنیت، که در تضاد با درخواست‌های بین‌المللی برای پایان دادن به کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل در غزه است، اکنون به دنبال قطعنامه‌ای در شورای امنیت است که ظاهراً بر حقوق و آزادی دریانوردی در دریای سرخ تمرکز دارد. او انجام می دهد. با این حال، هدف اصلی مشروعیت بخشیدن به ائتلاف دریایی بین المللی به رهبری واشنگتن برای خدمت به اهداف سیاسی منطقه ای خود و دادن سپر لازم به اسرائیل برای ادامه جنایات جنگی و جنایات خود در غزه است. در نتیجه، اظهارات ایالات متحده در مورد به اصطلاح «حقوق دریانوردی و آزادی کشتی‌های همه کشورها در دریای سرخ» تنها به عنوان تلاشی برای انحراف از واقعیت تلخ جنایات و نسل‌کشی جاری در فلسطین تلقی می‌شود. .

۵- جمهوری اسلامی ایران با هشدار نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز یا غیرمسئولانه آمریکا که می تواند صلح و امنیت منطقه را به خطر بیندازد، از شورای امنیت می خواهد که به مسئولیت های خود برای مقابله با عوامل وضعیت موجود در منطقه سرخ پایبند باشد. منطقه. دریا. در این راستا، شورای امنیت باید اقدامات قاطعی برای وادار کردن رژیم اسرائیل به توقف خونریزی، توقف اقدامات تهاجمی خود و پایبندی قاطعانه به تعهدات بین المللی خود تحت قوانین بشردوستانه و حقوق بشر اتخاذ کند. علاوه بر این، شورای امنیت باید رژیم اشغالگر را مجبور به اجرای کامل قطعنامه‌های ۲۷۱۲ و ۲۷۲۰ کند.

وی اگر مکاتبات فعلی به عنوان یک سند و گردش کار شورای امنیت ثبت شود ، سپاسگزار خواهد بود. “

به گزارش میهن تجارت، شورای امنیت سازمان ملل متحد در اولین نشست خود در سال ۲۰۲۴ تحت عنوان حفظ صلح و امنیت بین المللی به حملات این روزهای دریای سرخ که نتیجه جنگ و فشار اسرائیل به این کشور است، پرداخت. حامیان این رژیم برای توقف بمباران بی وقفه غزه. این اتفاق می افتد، اما آمریکا و متحدانش بیشتر با حملات نیروهای مسلح یمن مخالف هستند. مستاصل شده اند.

آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم اسرائیل در جنگ کنونی علیه غزه که پیش از این مدعی تشکیل ائتلافی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ بود، روز چهارشنبه به وقت محلی به همراه ۱۲ کشور دیگر پیش از برگزاری این اقدام نشست شورای امنیت درباره دریای سرخ در بیانیه ای ، دریای سرخ ادعا کرد که حملات دریای سرخ یک مشکل بزرگ بین المللی و غیرقابل قبول است.

نیکلاس دی ریویرسفیر و نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل که کشورش رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل در ماه جاری (ژانویه) است، ریاست این نشست را بر عهده داشت که اولین نشست شورای امنیت در سال جدید میلادی بود.

کریس اگر، کمک در این دیدار هیئت آمریکایی در سازمان ملل بدون اشاره به علل واقعی حملات در دریای سرخ، این حملات را غیرقابل قبول و نقض آشکار قوانین بین المللی دانست و گفت: حملات حوثی ها علیه کشتی های بین المللی به نقطه عطف خود رسیده است. نقطه.” از حوثی هامی بینم ما از آنها می خواهیم که حملات خود را در دریای سرخ متوقف کنند.

این دیپلمات آمریکایی با تکرار ادعاهای ضد ایرانی مدعی شد: این حملات تهدیدی مهم برای امنیت کشتیرانی و تجارت جهانی است و وضعیت شکننده انسانی یمن را به خطر انداخته است. وی جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از انصارالله یمن در این حملات متهم کرد و مدعی شد که ایران از حوثی‌هایی که در حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ نقش دارند، حمایت مالی و تسلیحاتی کرده است و برای این منظور باید از حوثی‌ها دست بردارد. . ادامه از حملات آنها در دریای سرخ خودداری کنید.

وی در عین حال تاکید کرد: آمریکا به دنبال رویارویی با ایران نیست. سفیر رژیم صهیونیستی در این دیدار با آمریکا بدون اشاره به بمباران مستمر نوار غزه مدعی شد. ضد ایرانی خودش را تکرار کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا