فناوری

ایلان ماسک: یک میلیارد ربات انسان نما جهان را تسخیر می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

مهر: ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در رسانه های اجتماعی از پیش بینی یکی دیگر از رهبران فناوری مبنی بر وجود یک میلیارد ربات انسان نما در زمین طی دو دهه آینده حمایت کرد.

او در پلتفرم X (توئیتر سابق) موافقت خود را با پیش بینی دیوید هلمز (موسس آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی “Midjourney”) اعلام کرد. هولمز چند روز پیش در پستی نوشت: باید منتظر یک میلیارد روبات انسان نما در زمین در دهه ۲۰۴۰ و صدها میلیارد روبات در سراسر منظومه شمسی در دهه ۲۰۶۰ باشیم.

ماسک در پاسخ به او نوشت: به شرطی که پایه های تمدن پایدار باشد، احتمالاً چنین اتفاقی خواهد افتاد.

این در حالی است که تسلا، شرکت خودروسازی ایلان ماسک، نمونه اولیه یک ربات انسان نما را اختراع کرده است که می تواند کارهای مختلفی را انجام دهد و Optimus نام دارد. این ربات اولین بار در آگوست ۲۰۲۱ معرفی شد.

در رویدادی در سال ۲۰۲۲، ماسک ابراز امیدواری کرد که میلیون‌ها ربات Optimus بسازد که قیمت تخمینی آن‌ها حدود ۲۰۰۰۰ دلار خواهد بود. با این حال، توانایی های ربات محدود بود. ماسک هنگام معرفی ربات اظهار داشت که نمی‌خواهد این ابزار کارهای پیچیده‌ای را انجام دهد، زیرا نمی‌خواهد روی زمین بیفتد.

او در آن زمان گفت: هنوز کارهای زیادی برای بهبود Optimus وجود دارد. تصور می کنم Optimus در ۵-۱۰ سال آینده به وضعیت ایده آل خود برسد.

از سال ۲۰۲۲، ماسک ابراز امیدواری کرد که این ربات را در ۳ تا ۵ سال آینده به بازار بفرستد. وی همچنین مدعی است که ابزار مذکور ماشینی با قابلیت های فراوان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا