فناوری

اینستاگرام و تردز به‌زودی پیشنهاد محتواهای سیاسی را متوقف می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

دیجیاتو: اینستاگرام و توییتر به زودی به شما اجازه می دهند تا نمایش محتوای سیاسی را محدود کنید مگر اینکه بخواهید آن را تماشا کنید. این ویژگی در هفته های آینده در بخش محتوای پیشنهادی Explorer و Rails فعال خواهد شد. همچنین این قابلیت کمی دیرتر به فیس بوک می آید.

آدام ماسری، مدیر عامل اینستاگرام در پستی در Threads اعلام کرد که این ویژگی طی چند هفته آینده عرضه خواهد شد. او گفت که هدف از این ویژگی این است که به کاربران اجازه دهد افق میهن کنند که آیا محتوای سیاسی به آنها نشان داده شود یا نه. همچنین پیش بینی می شود این قابلیت دیرتر از این دو پلتفرم در فیسبوک ارائه شود. کاربرانی که همچنان محتوایی را می خواهند که به دولت ها، افق میهنات یا مسائل اجتماعی اشاره کند، می توانند این محدودیت را در تنظیمات حساب خود غیرفعال کنند.

در قسمت تنظیمات محتوای پیشنهادی، گزینه ای به نام محتوای سیاسی در اینستاگرام اضافه می شود. با کلیک بر روی این گزینه می توانید وضعیت نمایش محتوای سیاسی را مشخص کنید.

اگر این گزینه را فعال کنید، دیگر محتوای سیاسی در بخش‌هایی از اینستاگرام مانند Explo، Rails و Feed که محتوای پیشنهادی نمایش داده می‌شود، مشاهده نخواهید کرد. البته اگر افرادی که فالو می کنید چنین مطالبی را در پست یا استوری خود قرار دهند، آن مطالب برای شما نمایش داده می شود.

به طور کلی، اگر اینستاگرام محتوای صفحه شما را به دیگران توصیه نمی کند (یا به اصطلاح آنها را به اکسپلورر نمی آورد)، چنین محدودیتی برای محتوای سیاسی شما اعمال نمی شود. اگر صفحه شما حرفه ای و پرطرفدار است، می توانید در قسمت وضعیت حساب کاربری ببینید که آیا اینستاگرام محتوای سیاسی شما را محدود می کند یا خیر.

متا در چند وقت اخیر سعی کرده پلتفرم های خود را از دنیای اخبار و سیاست دور نگه دارد و چنین ویژگی نیز در راستای همین هدف است. طبق گزارش ۲۰۲۲، کمتر از ۳ درصد از کاربران آمریکایی فیس بوک به محتوای سیاسی در فید خود توجه می کنند. موساری همچنین قبلاً گفته بود که انتشار محتوای سیاسی در توییتر یا اینستاگرام توصیه نمی شود، زیرا آنها تعامل محدودی دارند. البته چنین رویکردی بی ارتباط با افق میهنات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا