محیط زیست

بادهای شدید آسمان اصفهان را فرا می‌گیرد/ منتظر بارش‌های بهاری و رعدوبرق باشید

آسیاه آقایی در گفت وگو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی وضعیت جوی استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی حاکی از پایداری نسبتاً جوی در دو روز آینده و عبور موج از بالای استان در روز پنجشنبه است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی امروز و فردا در بیشتر مناطق صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد شدید تا شدید و احتمال گرد و خاک و گاهی افزایش ابر در برخی مناطق غربی در شب پیش بینی می شود. .

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: روز پنجشنبه افزایش ابر و وزش باد شدید تا شدید در استان خواهد بود و از ساعات بعدازظهر بارش بهاره و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میانگین بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته در فریدونشهر با ۲۶.۷ میلی متر به ثبت رسیده است، تصریح کرد: مطابق با آمار بارندگی های شب گذشته تا ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه هفتم فروردین به ترتیب در داران با ۲۱ میلی متر، خوانسار ۲۰.۴ میلی متر، گلپایگان ۱۶ میلی متر، میمه ۶.۹ میلی متر، چادگان ۶.۳ میلی متر، سمیرم ۶.۱ میلی متر، نطنز ۵.۷ میلی متر، شهر اصفهان ۲.۶ میلی متر، نجف آباد ۲.۴ میلی متر و مورچه تو خوردی دو میلی متر ثبت و گزارش شد.

با توجه به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق تغییر محسوسی نخواهد داشت، حداکثر دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سانتیگراد و کمینه دما فردا صبح به ۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و بویین میاندشت با حداقل دمای ۴- درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا