بانک و بیمه

بانک صادرات ایران در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین بانک کشور

به گزارش افق میهن به نقل از بانک صادرات ایران، محسن سیفی در این جلسه که با حضور اعضای هیئت مدیره، معاونین، روسای ادارات کل، مدیران شعب مناطق تهران و مدیران کل برگزار شد، به تشریح شرایط کلان اقتصادی کشور پرداخت. و تهدیدها و چالش های پیش روی اقتصاد ایران. وی با قدردانی از تلاش همه مدیران و کارکنان بانک برای کسب موفقیت در سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۲ سال سختی برای شبکه بانکی کشور بود که بنا به دلایلی انتظار می رود بانک ها با تامین نقدینگی این مشکل را برطرف کنند. هر چه نرخ تورم بیشتر باشد و اقتصاد کشور دچار مشکل شود.

سیفی با تاکید بر اینکه تورم یکی از بزرگترین چالش های پیش روی اقتصاد ایران است، افزود: بانک مرکزی در تلاش است تا تورم را کنترل کند. دلیل اصلی تورم نقدینگی است و تمام تلاش این بانک کنترل میزان نقدینگی است و این روند کار را برای بانک ها سخت می کند. اما با وجود همه این سختی ها، خوشبختانه سال گذشته سالی پرافتخار و موفق برای بانک صادرات ایران بود که با دلسوزی و تلاش همه کارکنان و شرکت های بانک محقق شد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: بر اساس گزارش فعالیت پایان سال بانک، منابع بانک ۲۸ درصد رشد کرد که بالاتر از نرخ رشد نقدینگی در کشور بود و این بانک توانست سهم بازار خود را افزایش دهد. ، و در یک مورد نادر ما موفق به انجام این کار در عرض یک سال شدیم. از دو کانال منبع استفاده کنیم در حالی که موجودی منابع بانکی در سال ۱۴۰۱ به ۵۴۰ هزار میلیارد تومان بسته شد و در پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسید که در نیمه مهر و در پایان سال به ۶۰۰ میلیارد تومان رسید. از مرز ۷۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده و توانستیم پس از سال ها رتبه چهارم را در شبکه بانکی به دست آوریم.

سیفی با بیان اینکه جایگاه و شأن بانک صادرات ایران رسیدن به رده های بالای شبکه بانکی است، افزود: آنچه در تبیین سیاست های سال آینده مورد توجه قرار می گیرد، ویژه تر است و اتفاقاتی را در نظر می گیرد که با نقدینگی اتفاق خواهد افتاد.» هدف رسیدن به رتبه سوم در شبکه بانکی دیگر دور از دسترس نیست.

سیفی از همکاری سهامداران بانک از جمله دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی در افزایش سرمایه این بانک قدردانی کرد و گفت: برآورد می شود در سال ۱۴۰۲ در بین بانک های بزرگ کشور بیشترین منابع توسط صادرات ایران جذب شده باشد. بانک که اتفاق مثبتی است و نشان از زحمات و تلاش کارکنان بانک در شش ماهه دوم سال گذشته دارد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران از افزایش سهم بازار این بانک به ۹ درصد خبر داد و گفت: هدف رسیدن به سهم بازار ۱۰ درصدی است که البته در اکثر استان ها محقق شده است.

سیفی همچنین از متعادل سازی کسری منابع و رفع اضافه برداشت در روزهای پایانی سال گذشته و ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: تلاش برای رفع عدم تعادل منابع در طول سال با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی همچنین رشد سودآوری بانک را مورد توجه قرار داد و افزود: اتفاق بزرگی که در سال جاری پیش روی ماست افزایش سرمایه بانک است که باید از تمام ظرفیت عملیات بانکی و سودآوری شرکت ها برای تحقق آن استفاده کنیم. برای دستیابی و توزیع سود حاصل از این افزایش سرمایه بین سهامداران.

سیفی خروج از کسب و کار و فروش دارایی های مازاد را یکی از راه های رسیدن به این هدف برشمرد و همچنین بر این باور بود که به جای بانکی و سودآوری، کسب درآمد هر سهم مهم است.

وی تصریح کرد: پس از سال ها تلاش مدیران بانکی و مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی، بورس و سازمان خصوصی سازی، توانستیم جایگاه سرمایه بانک را ارتقا دهیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران از برگزاری مجمع عمومی بانک صادرات ایران در پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد و پیش بینی کرد با تکمیل افزایش سرمایه، بانک صادرات ایران به بزرگترین بانک بازار سرمایه تبدیل شود. در کشور و حتی بزرگترین بانک کشور با ۱۲۰ میلیون منابع. سرمایه تبدیل می شود و پیش بینی می شود کفایت سرمایه بانک به بیش از ۵ درصد برسد.

صفی ساختار مالی و اداری آن در حوزه فناوری اطلاعات، پشتیبانی و نیروی انسانی را دغدغه اصلی این بانک برشمرد و افزود: برای موفقیت درازمدت بانک باید این چالش ها در کوتاه مدت حل شود. برنامه ریزی، ساختار منابع انسانی و حمایت در کوتاه مدت برای اصلاح.

وی با تاکید بر اینکه فاصله بین قیمت تمام شده و نرخ سود موثر تسهیلات باید افزایش یابد، تصریح کرد: بیشتر تسهیلات اعتباری بیش از ۴۰ حمت با نرخ ترجیحی پرداخت می شود و در صورتی که نرخ سود موثر تسهیلات قابل پرداخت نباشد. افزایش یافته است.» بانک متحمل ضرر خواهد شد. یکی دیگر از اتفاقات مثبت در سال گذشته افزایش این شکاف به ۱.۱ درصد است که به معنای حرکت بانک به سمت بهبود سودآوری است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین از بهبود وضعیت صدور اعتبارات اسنادی و ضمانت نامه ها و وضعیت ارزی در سال گذشته خبر داد و وضعیت بانکداری خرد و کلان در سال گذشته را خوب ارزیابی کرد.

سیفی همچنین در ارزیابی وضعیت بانکداری شرکتی از افزایش ۱۰۰ درصدی منابع حداقل ۸۷ مشتری عمده بانک خبر داد و جلب اعتماد مشتریان عمده را یکی از مهمترین دستاوردهای این بخش خواند.

وی در تشریح اهداف بانکداری خرد در این بانک گفت: این اهداف بدون انجام اقدامات و تلاش‌های متعدد در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین طرح‌ها و برنامه‌هایی که بخش بزرگی از منابع را در بانکداری خرد جذب می‌کند، امکان‌پذیر نخواهد بود. ایجاد زیرساخت های لازم و توسعه زیرساخت های جدید محصولات مورد پذیرش قرار نگرفت.

سیفی همچنین به وضعیت رفاهی کارکنان بانک پرداخت و از تلاش تیم مدیریت برای مدیریت بهینه کسورات کارکنان و بهبود شرایط در مراکز درمانی و اجتماعی خبر داد.

وی لزوم دستیابی به سهم ۱۰ درصدی در بازار بانکی و دستیابی به موفقیت های بزرگ در بانک صادرات ایران را منوط به تغییر سبک و مدل کار و فعالیت این بانک دانست و افزود: برای رسیدن به موفقیت بیشتر نیازمند اصلاح بخشی هستیم. ساختارهای بانکی در سال جاری.»

وی همچنین به بحث وصول بدهی ها به ویژه در حوزه وصول بدهی های خارجی بانک پرداخت و از دستاوردهای مدیران و کارکنان بانک در این حوزه تقدیر کرد.

سیفی همچنین به تشریح لزوم همکاری نزدیک شرکت های خدماتی بانک برای ارائه خدمات بهینه به مشتریان پرداخت و بر تحقق بودجه این شرکت ها تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا