بانک و بیمه

بانک کشاورزی مصوبه‌ی اخبر بانک مرکزی را به طور کامل اجرا می کند

با توجه به بازار خرداد ماه گذشته بانک مرکزی طی اطلاعیه ای به شبکه بانکی آنها را موظف کرد در صورت وصول چکی معادل کسری چک، بلافاصله حساب صادرکننده چک را مسدود کنند.

بر اساس این اطلاعیه، صادرکننده چک باید مبلغ کسری چک را برای رفع توقیف حساب ها به حساب خود واریز کند. اما گزارش های مردم حاکی از آن بود که بانک ها برای این کار مردم را ملزم به پرداخت کل مبلغ چک کرده اند. موضوعی که مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

به همین دلیل بانک مرکزی طی روزهای اخیر به بانک ها نسبت به غیرقانونی بودن این اقدام هشدار داده است. البته این اولین بار نیست که بانک مرکزی نسبت به این تخلف به بانک ها هشدار می دهد و حدود هفت ماه پیش نیز این بانک به شبکه بانکی تذکر داده بود. یکی از بزرگترین بانک هایی که بررسی های خبرنگاران صدا و سیما نشان می دهد این مشکل در شعب آن مشاهده نمی شود، بانک کشاورزی است.
مدیر کل حقوقی بانک ارضی طی حضور در برنامه پیگیری شبکه خبر توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد. آقای شیرازی در این خصوص گفت: شعب بانک کشاورزی پس از دریافت کسری چک برگشتی، تاثیر منفی حساب ها را رفع کنند و نیازی به دریافت مجدد کل مبلغ چک نیست.

شیرازی در برنامه پیگیری شبکه خبر گفت: دستورالعمل بانک مرکزی در این زمینه شهریورماه امسال به تمامی شعب این بانک ابلاغ شد و هم اکنون در حال اجراست.

مدیرکل حقوقی بانک ارضی در ادامه گفت: اگر شخصی به یکی از شعب بانک ارضی مراجعه کند و پس از ارائه مدارک لازم، شعبه بانک همچنان کل مبلغ چک را برای رفع انسداد مطالبه کند، می تواند مراجعه کند. به مرجع نظارت استان خود و یکی شکایت کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا