اخبار اقتصاد ایران

بایک بیجینگ U۵ پلاس؛ همه‌چیز درباره رقیب کم‌مصرف دنا و تارا

سابرینا با موتور ساده و بی دردسر، گیربکس CVT و تجهیزات اولیه جایگاه خود را در بین سدان های اقتصادی بازار ایران تثبیت می کند.

افق میهن دوچرخه بیجینگ یو ۵ پلاس یا همان سابرینا در ایران به کم مصرف و کم مصرف معروف است.

به گزارش فردا؛ این سدان مونتاژ از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۱۲ اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک CVT بهره می برد و با طول ۴۶۶۰ میلی متر کمی بیشتر از دنا پلاس است. مصرف سوخت U5 Plus حدود ۵.۹ لیتر است و به امکاناتی مانند سانروف، نمایشگر مرکزی، خوشه دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم های ایمنی اولیه مجهز شده است.

ظاهر سابرینا

Beijing Bike U5 Plus در نگاه اول بیشتر از یک سدان اقتصادی به نظر می رسد. از چراغ های کشیده جلوی خودرو با جلوپنجره بزرگ و تزئینات کرومی گرفته تا سپر تهاجمی. در واقع U5 Plus با عناصر بصری مدرن سعی کرده خود را از محصولات مشابه ارزان و بی کیفیت جدا کند.

سابرینا از خطوط کشیده در کنار بدنه استفاده می کند و با رینگ های آلیاژی ۱۷ اینچی عرضه می شود تا در عین حال اسپرت باشد.

می توان گفت سابرینا بیشتر یک سدان خانوادگی است. این حس را می توان از دستگیره های معمولی و طراحی کلاسیک سقف فهمید. قسمت عقب خودرو نیز دارای چراغ های متصل و یک سپر ساده است. یکی از نکات مثبت دوچرخه پکن U5 Plus عدم استفاده از اگزوزهای تقلبی است که در این کلاس قیمتی نکته مثبتی است.

طول U5 Plus 4660 میلی متر و فاصله بین دو محور آن ۲۶۷۰ میلی متر است. بنابراین می توان آن را برای سرنشینان عقب کاملا راحت در نظر گرفت. عاملی که سابرینا را حتی از دنا پلاس (با طول ۴۵۵۹ میلی متر) بلندتر می کند. این ویژگی حس و حال خودرویی کاربردی تری نسبت به محصولات داخلی به مشتریان می دهد.

مشخصات فنی دوچرخه پکن U5 Plus

دوچرخه پکن U5 Plus مجهز به یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که می تواند حدود ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی موتور نیز از طریق گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. چنین ترکیبی بیش از همه بر حرکت روان، کاهش مصرف سوخت و استهلاک کم تمرکز دارد.

اگرچه اعداد و ارقام این موتور چندان هیجان انگیز نیست، اما شتاب ۱۲ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۱۷۰ تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت آن را برای استفاده روزمره مناسب کرده است.

نقطه قوت اصلی این مجموعه فنی را می توان مربوط به مصرف سوخت پایین دانست. مصرف سوخت دوچرخه یو ۵ پلاس در حالت ترکیبی حدود ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است که با توجه به قیمت بنزین در ایران ویژگی مهمی است.

یکی از اتفاقات مهمی که برای سابرینا افتاد، حذف توربوشارژر است. این تصمیم علاوه بر افزایش دوام موتور به سازگاری بیشتر موتور با کیفیت سوخت در کشور کمک می کند. سیستم تعلیق جلوی این سدان مونتاژ مک فرسون و سیستم تعلیق عقب پرتو پیچشی است.

ویژگی ها و تجهیزات U5 Plus

Beijing Bike U5 Plus یک کابین مدرن و تقریبا مجهز به خریداران ارائه می دهد. طراحی داشبورد ساده اما به روز است و نمایشگر مرکزی بزرگ با خوشه دیجیتال در جلوی راننده قرار گرفته تا شبیه خودروهای اقتصادی خسته کننده به نظر نرسد.

علاوه بر این، کیفیت متریال کابین در مقایسه با سدان های تولید داخل بالاتر است (البته در کلاس چینی حرف خاصی برای گفتن نیست و فقط نمره قابل قبولی می گیرد) و چیدمان ابزارها استفاده آسانی را فراهم می کند.

از امکانات رفاهی سابرینا می توان به سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل و ترمز دستی برقی اشاره کرد. همچنین دوربین ۳۶۰ درجه، خوشه دیجیتال و صفحه نمایش لمسی مرکزی در لیست آپشن های این سدان اقتصادی قرار دارند.

دارای تجهیزات قابل قبولی در بخش ایمنی می باشد. شامل چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی در سربالایی، نظارت بر فشار باد تایرها و حتی رادارهایی مانند هشدار خروج از خط و نقطه کور.

قیمت و جایگاه در بازار ایران

قیمت دوچرخه پکن U5 Plus در ماه آذر ۲۶۰ میلیون تومان افزایش داشته و از شرکت مونتاژکار به ۱.۷۹۵ میلیون تومان رسیده است.

اگر تامین کننده این سدان مونتاژ شده چینی دارای خدمات پس از فروش قابل اعتماد و ثبات قیمت مداوم باشد، بیجینگ بایک U5 پلاس جایگاه خود را در بازار سدان های اقتصادی تثبیت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا