ترندهای روز

با آنا ساوایی بازیگر نقش لیدی ماریکو در سریال «شوگان» بیشتر آشنا شوید

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

سریال ۱۰ قسمتی شوگان در دیزنی پلاس به پایان رسیده است و طرفداران خواهان دریافت جایزه برای آنا ساوای بازیگر نقش اول زن در فصل جوایز آینده برای بازی درخشان او هستند.

ساوای ۳۱ ساله در نقش شخصیت اصلی لیدی تودا ماریکو، زنی با مهارت‌های بی‌نظیر، اما پیوندهای خانوادگی بی‌حرمتی که باید ارزش و وفاداری خود را ثابت کند، بازی می‌کند.

سریال شوگان اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته جیمز کلاول در سال ۱۹۷۵ است که روایتی تخیلی از افراد واقعی و رویدادهای ژاپن قرن هفدهم است. در نتیجه، شخصیت لیدی ماریکو نیز از یک شخص واقعی که حدود ۳۵۰ سال پیش می زیسته الگوبرداری شده است.

آنا ساوایی کیست؟

آنا ساوای در ۱۱ ژوئن ۱۹۹۲ در ولینگتون نیوزلند به دنیا آمد و از ۱۱ سالگی بازیگری را در ژاپن آغاز کرد و در سال ۲۰۰۴ در توکیو در یک نمایش صحنه ای بازی کرد و پنج سال بعد با فیلم Ninja Assassin وارد سینما شد. .

ساوای در ۲۱ سالگی از بازیگری فاصله گرفت و به عنوان خواننده گروه دخترانه FAKY که در ژاپن بسیار محبوب بود کار کرد.

اما پس از پنج سال او گروه را ترک کرد و به بازیگری بازگشت و در سریال جنایی بی بی سی Giri/Hagi ایفای نقش کرد.

نقش بزرگ بعدی او در فیلم Fast and Furious 9 در سال ۲۰۲۱ در نقش ال در هالیوود بود.

از آن زمان، آنا ساوای با بازی در نقش اصلی زن در فیلم موفق دیزنی پلاس، شوگان، همچنین در پاچینکو و Monarch: Legacy of Monsters از تلویزیون اپل بازی کرده است.

آیا لیدی ماریکو یک شخصیت واقعی در شوگان است؟

پشت شخصیت لیدی تودا ماریکو، آکچی تاما، همچنین به نام هوسوکاوا گراسیا، یک نجیب زاده ژاپنی قرن شانزدهمی و دختر ژنرال آکچی میتسوهید (آکچی جینسای در سریال شوگون) قرار داشت که با لرد اودا نوبوناگا، اولین فرد ازدواج کرد. که در خدمت اتحاد ژاپن بود.

در سن ۱۵ سالگی، تاما با پسر ارشد فوجیتاکا هوسوکاوا (تودا هیروماتسو در شوگون) به نام تادائوکی (تودا بونتارو در سریال)، یکی دیگر از حاکمان قدرتمند آن زمان ازدواج کرد.

تادائوکی یک فرمانده نظامی تحصیل کرده بود و او و تاما پنج فرزند داشتند.

با این حال، تاما در سال ۱۵۸۲ در سن ۱۹ سالگی، زمانی که پدرش لرد نوبوناگا را کشت و خودش در نبرد یک ماه بعد کشته شد، خود را در مرکز جنگ قدرت یافت.

آبروی تاما خدشه دار شد و او پس از دو سال تبعید در اوزاکا ساکن شد. تنش ناشی از این بدنامی را در قسمت ششم می بینیم.

تاما در اوزاکا به مسیحیت گروید و نام مسیحی گراسیا را به خود گرفت که طبق اسناد خانوادگی باعث درگیری با همسرش شد. مسیحیت توسط مبلغان اسپانیایی و پرتغالی در اواخر قرن شانزدهم به ژاپن آورده شد.

افسانه ها از شجاعت تاما می گویند که “وقتی او زره پوش می کرد و برای رویارویی با دشمن سوار بر اسب می شد، شجاعتش کمتر از مردان نبود”.

هنگامی که قبیله هوسوکاوا با توکوگاوا ایه یاسو (یوشی توراناگا در سریال شوگان) در سال ۱۶۰۰ متحد شد، تاما در اوزاکا ماند، اما نقشی محوری در جنگ آینده داشت.

یکی از اشتباهات سری شوگان رابطه ماریکو با جان بلکثورن است که بر اساس شخصیت ویلیام آدامز، اولین ملوان انگلیسی که در دهه ۱۶۰۰ به ژاپن رسید، ساخته شده است.

زمانی که آدامز با توکوگاوا دوست بود، ظاهراً هرگز تاما را که در این مرحله به عنوان لیدی گراسیا شناخته می شد، ملاقات نکرد، زیرا او هرگز مترجم توکوگاوا نبود.

در حالی که قسمت نهم شوگان در مورد نبرد واقعی لیدی گراسیا در خانه اش در اوزاکا اغراق می کند، ایشیدا میتسوناری (ایشیدو در سریال) دستور می دهد که او و فرزندانش را گروگان بگیرند.

لیدی گراسیا حاضر به تسلیم نشد و تصمیم به خودکشی گرفت. اما از آنجا که خودکشی از نظر دینش گناه بود، به خدمتکاری دستور داد که او را بکشد که خادم چنین کرد.

اگرچه ایشیدا بر اساس گزارش‌ها اصرار داشت که او مسئول مرگ او نیست، اما این رویداد اوزاکا و به‌ویژه همسرش را که در شرق می‌جنگید، شوکه کرد.

در ماه های بعد، هوسوکاوا و توکوگاوا در نبرد سکیگاهارا – بزرگترین نبرد در تاریخ ژاپن فئودالی – پیروز شدند و راه را برای دو قرن و نیم حکومت نظامی توکوگاوا در این کشور هموار کردند.

آیا فصل دوم سریال شوگون ساخته می شود؟

شوگون توکوگاوا پایان دوران متزلزل فئودالیسم در تاریخ ژاپن و پایان رمان جیمز کلاول بود.

با وجود موفقیت بزرگ نمایش، FX هنوز تمدید آن را تایید نکرده است. جاستین مارکز یکی از خالقان این مجموعه در فوریه ۲۰۲۴ به مجله Direct گفت: “فکر می کنم ما داستان کامل کتاب را گفته ایم و به پایان آن رسیده ایم.”

مارکس همچنین مدت زمان ساخت این سریال ۱۰ قسمتی – حدود پنج سال – را دلیلی برای پایان آن ذکر کرد.

این سریال امتیاز شگفت انگیز ۹۹% را در Rotten Tomatoes کسب کرده است.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا