بانک و بیمه

بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره ضرورت رفع تعهد ارزی دارو و تجهیزات

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی در بخشنامه جدیدی از تسویه بدهی ارزی واردکنندگان دارو، مواد مصرفی پزشکی، شیرخشک، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی طی ۶۰ روز از تاریخ ترخیص خبر داد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۰۲/۷۵۷۴۰ مورخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ مستند به تفاهم نامه های چهار صفحه ای و سه صفحه ای در خصوص تامین ارز برای واردات دارو، مواد مصرفی پزشکی، شیرخشک، مواد اولیه دارویی و غیره. تجهیزات پزشکی موارد زیر با سایر ضوابط و مقررات پولی مطابقت دارد و جهت اجرا اعلام می گردد.

بند (۵) بخشنامه شماره ۰۱/۲۰۴۱۸ مورخ ۹ دی ماه ۱۴۰۱ به شرح زیر اصلاح و جایگزین می شود.

۵- صرف نظر از تغییر گروه کالای مربوطه، در صورتی که مصوبه قیمت گذاری و توزیع به قیمت مصوب بر اساس نرخ ترجیحی ۴۲۰۰۰۰ ریال به ازای هر دلار یا معادل آن به سایر ارزها از سوی وزارت مذکور صادر نشود. مطابق با فرم پیوست ابطال تعهد ارزی منوط به دریافت مابه التفاوت نرخ اعلام شده (هر دلار ۴۲۰۰۰۰ ریال) با نرخ فروش ارز مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) در روز انتشار (با احتساب رسید) است. ). تاییدیه) از گمرک ظرف ۶۰ روز تقویمی از تاریخ ترخیص و واریز به حساب خزانه داری کل کشور در این بانک به شماره شبای ۷۶۰۱۰۰۰۰۴۰۰۱۰۰۰۹۱۰۰۱۷۸۰۶ (IR) می باشد.

تبصره ۱ – در صورتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا سازمان غذا و دارو به استناد مصوبات صادره تا تاریخ انتشار این بخشنامه، اعلام کند کالا تحت نظارت و کنترل وزارت سازمان مذکور قرار دارد. به قیمت مصوب و بر اساس نرخ هر دلار ۴۲۰۰۰۰ ریال توزیع و به فروش می رسد. مجوزهای فوق با توجه به مسئولیت نظارت و کنترل توزیع و فروش کالا با نرخ مصوب بر اساس نرخ برابری ۴۲۰۰۰۰ ریال به ازای هر دلار، توسط وزارت کشور سازمان فوق پذیرفته شده است.

تبصره ۲: در صورت عدم ارائه تائیدیه فوق در مهلت تعیین شده و استنکاف متقاضی از پرداخت مابه التفاوت مذکور، لازم است واردکننده را به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی و مراتب را به واحد تخصیص ارز این بانک در تاریخ ۱۳۸۶/۰۷/۱۳ گزارش نماید. به منظور دریافت پول برای پرونده های آینده برای تخصیص و تامین.

اطلاع رسانی به کلیه شعب و واحدهای ارزی ذیربط و نظارت بر حسن اجرای آن ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا