اقتصاد جهان

برزیل تولید نفت خود را همگام با ائتلاف اوپک پلاس پایین نمی آورد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، وزیر انرژی برزیل روز پنجشنبه اعلام کرد که امیدوار است کشورش در ژانویه به ائتلاف اوپک پلاس بپیوندد. اما انتظار نمی رود این کشور در طرح کاهش تولید این ائتلاف مشارکت کند.
دفتر ریاست جمهوری برزیل تأیید کرد که در جریان سفر به عربستان سعودی دعوت نامه ای برای پیوستن به اوپک پلاس دریافت کرده است، اما هنوز پاسخ رسمی داده نشده است.
دفتر ریاست جمهوری و وزارت معادن و انرژی برزیل اعلام نکرده اند که آیا این کشور به عنوان ناظر اوپک پلاس حضور خواهد داشت یا به عضویت کامل و مشارکت در سهمیه تولید این گروه خواهد رفت.
به گفته برخی منابع، برزیل در طرح کاهش تولید اوپک پلاس شرکت نخواهد کرد.

تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس روز پنجشنبه توافق کردند تولید خود را در اوایل سال آینده ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.
الکساندر سیلویرا، وزیر معادن و انرژی برزیل، به همتایان خود در ائتلاف اوپک پلاس گفت که برزیل مایل است رسما در نشست آتی این اتحادیه در وین شرکت کند.
ائتلاف اوپک پلاس در بیانیه ای کتبی از حضور سیلویرا در نشست استقبال کرد، اما افزود که برزیل از ژانویه ۲۰۲۴ به این ائتلاف خواهد پیوست.
برزیل بزرگترین تولید کننده نفت در آمریکای جنوبی است که روزانه ۴.۶ میلیون بشکه نفت و گاز تولید می کند که ۳.۷ میلیون بشکه در روز آن را نفت خام تشکیل می دهد.
شرکت نفت دولتی پتروبراس ۲.۳۵ میلیون بشکه در روز از تولید نفت خام این کشور را به خود اختصاص می دهد که بیشتر آن در پالایشگاه های داخل برزیل پالایش می شود.
انتهای پیام/۷۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا