محیط زیست

برف و باران مهمان آسمان اصفهان / منتظر سردتر شدن هوا باشید

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: تحلیل خروجی مدل های هواشناسی از امروز تا پایان هفته جوی پایدار در استان را نشان می دهد.

وی افزود: بر این اساس از ابتدای هفته آینده تا اواسط هفته سامانه ناپایدار بارانی بر استان حاکم می شود، بنابراین تا پایان روز جمعه آسمان صاف، گاهی ابری در مرکز و. مناطق صنعتی، مه محلی، گاهی در بعدازظهر وزش باد لحظه ای پیش بینی می شود. خواهد بود

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: از اواخر روز جمعه شاهد رشد ابر از سمت غرب استان و گاهی وزش باد شدید لحظه ای و از روز شنبه خواهیم بود. بعد از ظهر به تدریج بارندگی ها را آغاز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: این سامانه از اواخر وقت شنبه تا اواخر وقت دوشنبه هفته آینده اکثر مناطق را تحت پوشش قرار می دهد، اوج فعالیت آن در غرب و شمال استان، نحوه فعالیت آن بارش برف و باران، گاهی وزش باد نسبتا شدید مه و کاهش دید و احتمال کولاک موقت برف در مناطق مرتفع و گرده برف پیش بینی می شود.

امینی گفت: بر اساس اخطار زرد توصیه می شود از اواسط روز شنبه تا پایان روز دوشنبه از سفرهای غیرضروری به ویژه در مناطق غربی استان و محورهای مواصلاتی به استان های همجوار غربی و شمالی خودداری و یا مجهز به تجهیزات اضطراری.

وی در مورد فعالیت سامانه سرد و بارشی از اواخر روز شنبه پنجم تا اوایل سه شنبه هشتم گفت: اسفند وی در استان تصریح کرد: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، مه، رگبار موقت برف در ارتفاعات برف گیر، کاهش دید و نوسانات دما بر اثر فعالیت این سامانه سرد و بارانی رخ می دهد.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی با بیان اینکه سامانه سرد و بارانی تمامی مناطق استان به ویژه مناطق شمال غرب و مرکز استان و شهر اصفهان را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: مه گرفتگی کاهش دید و اختلال در تردد، لغزندگی گردنه‌ها به دلیل بارش برف، کولاک موقت در ارتفاعات برف‌گیر، آبگرفتگی معابر، تنش دمایی سالن‌های دام، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها از جمله خطرات سامانه مذکور است.

وی تصریح کرد: سفرهای غیر ضروری، توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، خودداری از فعالیت های کوهنوردی و عبور از گردنه ها، عدم تردد عشایر، محدودیت فعالیت های عمرانی، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، آماده سازی جاده ها برای برف روبی در گردنه ها و جاده ها و سرما. مکان ها کنترل دما و حمل تجهیزات زمستانی در صورت تردد بین شهری توصیه می شود.

امینی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا یک تا دو درجه افزایش می یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دمای هوا فردا به ۲ درجه سانتی گراد خواهد رسید. صبح.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و شهر اصفهان با دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و خوانسار با دمای ۴- درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا