اخبار اقتصاد ایران

برنامه دولت برای بنزین شب عید/ بهره برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر؛ به زودی :: افق میهن

وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت: در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر که ۷۰ درصد ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد، رتبه اول جمع آوری گازهای فلر و استفاده از آن را کسب کردیم.

به گزارش افق میهن، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از شرکت در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز خبر داد و گفت: ایران در جمع آوری گازهای فلر رتبه نخست را در بین کشورهای حاضر در این اجلاس کسب کرد. : متوسط ​​رشد تولید گاز در بین کشورهای این مجمع ۲.۵ درصد بوده در حالی که در ایران ۵ درصد است.

به گزارش اوجی، نشست بعدی این سازمان جهانی گاز در آبان ۱۴۰۳ در ایران برگزار می شود.

وزیر نفت با بیان اینکه در جلسه ای که برگزار شد از قراردادهای جدید گازی جهانی رونمایی کردیم و رئیس جمهور نیز سخنرانی خوبی داشت، خاطرنشان کرد: یک قسمت حمایت از فلسطین و غزه و بخشی دیگر فعالیت گازی ایران و دعوت از سرمایه گذاری بود. در ایران و استفاده از فناوری ایرانی در حوزه صنعت گاز و انرژی.

وی بیان کرد: در اسفند سرمای شدیدی را تجربه کردیم اما خوشبختانه در هیچ جای کشور قطعی گاز و افت فشار نداشتیم. در جریان سیلاب جنوب شرق کشور مشکل قطعی گاز نداشتیم. آمریکای لاتین و آفریقا در قالب صادرات خدمات فنی مهندسی ارائه می شود.

اوجی با اشاره به عرضه بنزین در شب عید تصریح کرد: در خصوص تامین بنزین شب عید در ۱۴۰۰ جایگاه در سراسر کشور مقدمات انجام شده و مسافران نوروزی مشکلی نخواهند داشت.

وی افزود: بهره برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر به زودی با افزایش ۵۰ هزار بشکه ای تولید نفت با حضور رئیس جمهور انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا