اخبار اقتصاد ایران

بزرگترین مانع توسعه صنعتی در ایران برداشته شد؟

یک فعال صنعت فولاد گفت: تفکری که رای به توقف برداشت آب صنعتی از منابع سطحی و زیرزمینی داد و بر جایگزینی پساب ها تاکید کرد، مهمترین مانع توسعه صنعتی در کشور خشک و نیمه خشک ایران را از بین برده است و این امر ناشی از آن است. تجربه و این یک نگاه دقیق به مشکل است.

افق میهن به نقل از فارس، سید امیر شهرستانی با اشاره به مهم ترین چالش های صنایع کشور اظهار داشت: در اقلیم خشک و نیمه خشک ایران امکان توسعه آب محور وجود ندارد. و بحث تخریب محیط زیست یا توسعه صنعت دوگانه باید سال ها مطرح شود. در کشور بود

این فعال صنعت فولاد گفت: البته این دوگانگی مربوط به یک دهه قبل است و امروزه فناوری علاوه بر توسعه صنعت به کمک توسعه محیط زیست نیز آمده است.

وی افزود: مصرف آب آشامیدنی یک مصرف دائمی و اولویت و خط قرمز دولت ها است، طبیعی است، هر جا آب شرب وجود داشته باشد، فاضلاب نیز تولید می شود و این یک منبع مهم آب است که به عنوان منابع آبی غیر متعارف شناخته می شود.

شهرشتانی با اشاره به اینکه سال ها فاضلاب به عنوان یک عنصر زاید و عامل تخریب محیط زیست بود، گفت: امروزه با روش های تصفیه فاضلاب، فاضلاب بهداشتی تولید می شود که یک تیر و دو نشانه دارد، دیگر شاهد تخریب محیط زیست با فاضلاب نیستیم و می توان بخشی از نیاز صنایع را از این محل تامین کرد و از فشار وارده به منابع آبی جلوگیری کرد.

این فعال صنعت فولاد گفت: با اقدامات انجام شده در زمینه جابجایی آب صنعتی و حذف برداشت از منابع آب زیرزمینی یکی از مهمترین چالش های توسعه صنعتی آن هم با حفظ محیط زیست مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: تفکری که به توقف برداشت آب صنعتی از منابع سطحی و زیرزمینی رای داده و بر جایگزینی پساب ها تاکید دارد، مهمترین مانع توسعه صنعتی در کشور خشک و نیمه خشک ایران را از بین برده است و این به تجربه است. و مشاهده دقیق به مشکل

شهرشتانی بیان کرد: استقبال صنعت از واگذاری پساب به جای آب های سطحی و زیرزمینی به این معناست که این سیاست هم از سوی دولت و هم از سوی ذی نفعان پذیرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا