فناوری

بلینکن: تشکیل کشور فلسطین باید بخشی از راه حل پایان جنگ باشد/شکایت به لاهه بی‌ثمر است

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایسنا: وزیر خارجه آمریکا علیرغم اعتراف به تعداد بالای تلفات غیرنظامیان در جنگ غزه، مدعی شد شکایت آفریقای جنوبی به دادگاه لاهه درباره جنایات رژیم صهیونیستی بیهوده خواهد بود.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با سران رژیم صهیونیستی در نشست خبری در فلسطین اشغالی مدعی شد شکایت از جنایات جنگی تل آویو در دیوان کیفری بین المللی به نتیجه نمی رسد.

بلینکن گفت که فلسطینی ها باید بتوانند به محض فراهم شدن شرایط به خانه های خود بازگردند. وی همچنین از موافقت رژیم صهیونیستی با اعزام تیم ارزیابی از سازمان ملل به غزه با ورود جنگ غزه به مرحله جدید خبر داد.

به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در تل آویو گفت که هیئت ارزیابی سازمان ملل تصمیم خواهد گرفت که چه اقداماتی برای بازگشت امن آوارگان فلسطینی به خانه های خود در شمال غزه لازم است.

وی گفت که آمریکا با هرگونه پیشنهادی برای اسکان فلسطینیان در جایی غیر از سرزمین آنها در غزه مخالف است و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز باید ساختار خود را اصلاح کند.

Blinken ، که این هفته به چندین کشور منطقه سفر کرده است ، گفت که بسیاری از آنها آماده سرمایه گذاری در ساخت آینده غزه هستند ، اما تنها در صورتی که یک مسیر مشخص برای ایجاد یک کشور فلسطین ترسیم شود.

این دیپلمات ارشد آمریکایی اظهار داشت که وی در گفتگو با مقامات تل آویو ، وی بر حمایت آمریکا از ایجاد شرایطی تأکید کرد که باعث می شود عملیاتی مانند طوفان اوبسا در آینده غیرممکن شود. وی همچنین اظهار داشت که در این دیدارها بر کاهش تلفات غیرنظامیان در غزه و تبادل اسرا تاکید کرده است.

وی همچنین در مورد احتمال آزاد کردن زندانیان تحت کنترل حماس ابراز خوش بینی کرد و گفت: همانطور که می دانید ، ما بیش از ۱۰۰ زندانی را در وسط جنگ آزاد کردیم. من معتقدم که حماس در این زمینه تعامل خواهد داشت.

به گفته بلینکلن ، ایالات متحده اصرار دارد مذاکرات با قطر و مصر را از سر بگیرد ، اما حمله اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان ، که منجر به شهادت یک مقام حماس به نام “صالح الروری” شد ، اوضاع را پیچیده تر کرده است.

بلینکن از ۷ اکتبر (آغاز عملیات طوفان ابسا) تا به امروز ۵ بار به فلسطین اشغالی رفته است. این سفرها در راستای تلاش های کاخ سفید برای فشار بر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده است. شخصی که با رهبری شدیدترین کابینه در تاریخ رژیم صهیونیستی ، هزینه های دیپلماتیک سنگین را به کاخ سفید به عنوان حامی اصلی این رژیم تحمیل کرده است.

وی گفت: ایالات متحده هنوز در تلاش است تا بهترین توصیه ها را به مقامات اسرائیلی ارائه دهد “تا آنها بتوانند جنگ را به گونه ای انجام دهند که به اهداف خود در جلوگیری از عملیات مشابه حمله ۷ اکتبر برسد و از غیرنظامیان بهتر محافظت کند.” همچنین مردم غزه کمک های بشردوستانه مورد نیاز خود را دریافت می کنند. “

وزیر امور خارجه آمریكا در بیانیه ای درباره آینده غزه گفت كه “ما در آغاز روند بازسازی غزه هستیم” و گفت: ترمیم این منطقه ، كه قبلاً توسط یك مقام سازمان ملل غیرقابل سکونت بود. زمان می برد و «یک شبه به پایان نمی رسد؛ زیرا چالش های امنیتی، زیرساختی و بشردوستانه شدیدی در پیش است.

وی با سخنرانی در مورد رهبران رژیم صهیونیستی ، گفت: در صورت برنامه ریزی برای ایجاد یک کشور فلسطین در جدول ، کشورهای عربی فقط متعهد به برنامه ریزی پس از جنگ در غزه هستند.

وی همچنین به نتانیاهو یادآور شد که برای پیشرفت در آینده باید آرمان های راست افراطی کابینه خود را تعدیل و تعدیل کند. وی گفت: اسرائیل باید از تصمیماتی که عملا امکان حاکمیت مستقل فلسطین را از بین می برد، دست بردارد. خشونت مهاجران افراطی با مصونیت قانونی ، گسترش تسویه حساب ، تخریب و اخراج همه ، دستیابی به صلح و امنیت پایدار ، اسرائیل را دشوار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا