ورزشی

بهترین خبر برای استقلالی ها در آستانه سال جدید

آبی پوشان پایتخت در ۲ سال اخیر نتوانسته اند مجوز حرفه ای خود را دریافت کنند و مهمترین دلایل عدم دریافت این مجوز مواردی از جمله پرداخت نشدن مطالبات آندره آ استراماچونی و البته … عدم تفکیک مالکیت بی انضباطی مالی یکی از مهمترین عوامل عدم موفقیت آبی ها در کسب جواز حرفه ای بوده است و حتی شایعاتی مبنی بر عدم دریافت جواز حرفه ای برای سومین سال متوالی به گوش می رسید که سقوط استقلال به رده های پایین را تهدید می کرد. .

تسویه بدهی های مالیاتی

مدیران باشگاه استقلال طی ماه های گذشته مهم ترین راهبرد کسب و کار خود را موضوع اخذ مجوز حرفه ای قرار دادند و پس از رایزنی های انجام شده تسویه مالیاتی انجام شد تا یکی از گام های مهم در راستای نظم بخشی به مسائل مالی باشگاه برداشته شود. طی روزهای گذشته فاکتورهای مالیاتی آبی ها نیز صادر شده و آنها مدارک لازم را بر اساس پروتکل هایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا ایجاد کرده در سامانه صدور مجوز حرفه ای بارگذاری کرده اند.

مالکیتی که تفکیک شده است

پس از کش و قوس های فراوان سرانجام مسئولان وزارت ورزش و جوانان به تفکیک مالکیت ۲ باشگاه پرطرفدار پایتخت چراغ سبز نشان دادند و با توجه به مهلت های تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، رایزنی ها برای تغییر مالکیت در حال انجام است. باشگاه های استقلال و پرسپولیس و طبق آخرین اخبار در سال ۱۴۰۳ به طور رسمی مالکیت این باشگاه از اختیارات وزارت ورزش و جوانان خارج می شود تا از خطر عدم صدور پروانه حرفه ای به دلیل مالکیت مشترک جلوگیری شود. .

شکایت سانتاکلارا شماره دو استراماچونی نبود!

افراد مستقل برای اخذ مجوز حرفه ای نیازمند ارائه مدارک مربوط به تسویه بدهی خود هستند. در این زمینه مهم ترین موردی که صدور مجوز حرفه ای آبی ها را تهدید کرد، شکایت باشگاه سانتا کلارا از استقلال به دلیل پرداخت نشدن مبلغ انتقال قرضی محمد محبی بود. طبق رای صادره و جریمه آبی ها، باشگاه استقلال به پرداخت ۵۰۰ هزار یورو محکوم شد. درآمد اسپانسرها طبق توافق بر خلاف بدهی دردسرساز استراماچونی تا مهلت یازدهم به حساب باشگاه پرتغالی واریز می شود. فروردین ماه ۱۴۰۳ باید با باشگاه پرتغالی تسویه حساب کامل انجام شود.

آبی پوشان پایتخت که این روزها صدرنشین لیگ بیست و دوم هستند و بیشترین شانس را برای کسب سهمیه حضور در لیگ نخبگان آسیا دارند، با حل ۳ مشکل مهم در مسیر کسب جواز حرفه ای، به میدان می روند. یک قدم دیگر به دریافت این مجوز نزدیک شد و به نظر می رسد مقدمات حضور مجدد استقلال در مسابقات آسیایی فراهم شده و فاصله چندانی با دریافت مجوز حرفه ای ندارد. مجوزی که آبی ها در ۲ سال گذشته از آن محروم شدند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا