اخبار اقتصاد ایران

بهترین شهرهای ایران برای خرید کردن

ایران کشوری چهارفصل با جاذبه های تاریخی فراوان است. به هر کجای ایران که سفر کنید شهری با ویژگی های خاص و مراکز خرید متنوع و سوغاتی های فراوان خودنمایی می کند.

ایران کشوری پهناور است که همه جا می توانید به آن نگاه کنید، شهری جالب با موقعیت های جغرافیایی، گردشگری، فرهنگ و سبک زندگی خاص. وقتی مردم به سفر می روند انگیزه هایی برای زیارت، تفریح، گشت و گذار و از همه مهمتر خرید و بازار رفتن دارند. انسان با هر انگیزه ای سفر می کند، دوست دارد سوغاتی های خاص شهری را که قصد بازدید از آن را دارد برای دوستان، آشنایان و خانواده اش بیاورد. مسافران زیادی هستند که به قصد خرید راهی جاده می شوند و با لذت خرید سفری خوش را آغاز می کنند. در کنار مقدمه بهترین شهرهای ایران برای خرید پرداخت شده.

تهران با متنوع ترین کالاها و مجلل ترین مراکز خرید

پایتخت ایران با گستردگی جغرافیایی و تراکم جمعیت بالا یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید است. این کلان شهر به مراکز خرید، پاساژها و بازارهای روزانه زیادی نیاز دارد تا نیازهای شهروندان را برطرف کند. از طرفی با توجه به سفرهای فراوان به این شهر، بهتر است برای رفاه حال مسافران و گردشگران، مراکز خرید زیادی در گوشه و کنار این شهر بزرگ ایجاد شود. مهم ترین مراکز خرید در تهران بازار بزرگ تهران، مرکز خرید گالریا، پالادیوم، ارگ تجریش، سیتی سنتر، تندیس، کوروش و روشا را شامل می شود. علاوه بر این مراکز روزانه فراوان، پاساژهای شیک و انواع فروشگاه های زنجیره ای در این شهر ساخته شده است.

تهران

مراکز خرید کیش با اجناس داخلی و خارجی

نگین سرسبز خلیج فارس یا جزیره کیش که یکی از جاذبه های گردشگری ایران است. شهری زیبا با چشم اندازی زیبا از خلیج و طبیعت بکر که هر ساله میهمانان زیادی را به خود جذب می کند. جزیره ای پر از پاساژها و مراکز خرید که چشم هر بیننده ای را به حیرت وا می دارد. جزیره سرسبز کیش مرکزی برای گشت و گذار، قایق سواری و دریانوردی است که علاوه بر داشتن تفریحات فراوان، شهری مناسب برای خرید کالاهای داخلی و خارجی است. این شهر بازارهایی چون مروارید، دیمون و پردیس دارد. علاوه بر آن، بازارهای ساحلی در این جزیره جذاب وجود دارد که مسافران در آن خرید می کنند. بهترین راه برای سفر به این جزیره زیبا خرید بلیط هواپیما کیش است.

مشهد، شهری زیارتی با مراکز خرید مجلل

مشهد مقدس در شمال شرق ایران سالانه پذیرای ۳۰ میلیون مسافر و زائر به پاس رکاب امام رضا (ع) است. این شهر بزرگ دارای مراکز خرید بسیاری است که پاسخگوی نیاز مسافران است. تمامی زائرانی که وارد این شهر می شوند نیازهای مختلفی دارند که با مراجعه به مراکز خرید مشهد این نیازها را برطرف می کنند. بزرگترین مرکز خرید یا بازار این شهر مهمان نواز، بازار امام رضا است که یکی از بزرگترین بازارهای کشور به شمار می رود. زائرانی که از این مرکز فروش بزرگ دیدن می کنند دنیایی از سوغات. جانماز و تسبیح و چادر و زعفران و زرشک و انواع لباس و ادویه و شیرینی و تنقلات می خرند. از دیگر مراکز خرید مشهد می توان به مجتمع تجاری الماس شرق، مجتمع تجاری زیت خاور، پروما، آلتون، آسمان و بازار فردوسی اشاره کرد. بهترین مسیر برای سفر به مشهد مقدس در کریم نیوز خواندن.

جاذبه های تاریخی و مراکز خرید اصفهان

شهری در مرکز ایران که مرکز فرهنگی، گردشگری و تجاری کشور به شمار می رود. این شهر فرهنگ دوست دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی متفاوتی است که هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. گردشگران با ورود به این شهر بنا به علاقه خود از مراکز خرید و بازارهای این شهر دیدن می کنند. این شهر دارای بازار، پاساژ و مراکز خرید است که اجناس زیادی به فروش می‌رسانند. انواع شیرینی، شیرینی، پارچه های سنتی و شکلات را می توانید از مراکزی مانند بازار بزرگ اصفهان، بازار قیصریه، مرکز خرید جلفا، مرکز شهر اصفهان و بازار نقش جهان خریداری کنید. این شهر فرهنگی یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید است. به همین دلیل مسافران از سراسر ایران برای خرید به اصفهان یا نیمی از جهان سفر می کنند.

اصفهان

کرمانشاه در کنار بسیاری از بازارچه های مرزی

شهری در دل کوه بیستون با جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوان که مسافران زیادی برای دیدن کوه بیستون به این شهر سفر می کنند. این قطب گردشگری یادآور تاریخ و داستان زیبای شیرین و فرهاد است. این شهر دارای بازارچه های مرزی فراوانی است که اجناس مختلف را از بازار عراق و شهرهای پرویزخان، خسروی و سومار به این بازارچه می آورند. در این بازارها لوازم خانگی، پوشاک، لوازم برقی، انواع کیف و کفش به فروش می رسد. بازارهای جوانرود، شیخ صلاح، شوشمی و تیله کوه از معروف ترین بازارهای این شهر تجاری و توریستی هستند.

انزلی منطقه فروش کالاهای وارداتی

بندر انزلی را به بارندگی های مداوم، تالاب پر از گل نیلوفر آبی و لنگرگاه معروفش می شناسند. این شهر در منطقه آزاد تجاری واقع شده است. در بازار انزلی کالاهای وارداتی زیادی برای فروش وجود دارد. مالیات و هزینه های گمرکی پایین است. بازار پردیس، مرکز خرید کاسپین، بازار روسی و انواع بازارهای سنتی و مدرن انزلی مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

ارومیه دارای معروف ترین پاساژها و مراکز خرید است

شهری در شمال غربی ایران که در نزدیکی ترکیه قرار دارد. نزدیکی به ترکیه باعث ایجاد پاساژها و بازارهای بسیاری شده است. بسیاری از مسافران در کنار بازدید از مناطق تاریخی و گردشگری برای بازدید از مراکز خرید به ارومیه می روند. از مراکز خرید این شهر سرد کوهستانی می توان به بازارهای زیر اشاره کرد:

  • بازارچه برلیان
  • پاساژ امیرکبیر
  • پاساژ پردیس
  • بازار خیابان آهندوست ارومیه
  • مرکز خرید ترک مال
  • پاساژ پاکو

پاساژ پردیس; پاساژی مجلل و چند طبقه که دارای اقلام مختلفی مانند کیف، کفش زنانه و مردانه با برندهای مختلف است. این پاساژ بزرگ دارای اتاق، پارکینگ است. این مرکز خرید بسیار شیک و جذاب است به طوری که بسیاری از گردشگران اولین مقصد خرید خود را در این پاساژ انجام می دهند

بازار خیابان آهندوست ارومیه; این خیابان در گذشته مرکز پخت و پز و عرضه انواع کباب بوده است. در سال های اخیر لوازم خانگی زیادی در این خیابان به فروش می رسد. بسیاری از زوج های جوان برای خرید عروسی و لوازم جانبی به این مرکز خیابانی مراجعه می کنند.

پاساژ پاکو; یکی از مراکز خرید و جاذبه های ناب گردشگری شهرستان ارومیه است که در شهرک فرهنگیان قرار دارد. این ساختمان سه طبقه و یکی از جدیدترین مراکز خرید شهر دوست داشتنی ارومیه می باشد. اکثر فروشگاه های این مجموعه به فروش پوشاک مردانه و زنانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک بچه گانه و سایر اقلام می پردازند.

ارومیه

مراکز خرید پلدشت با ارزان ترین محصولات

شهرستان پلدشت در مرز ایران و آذربایجان قرار دارد و یکی از بهترین شهرهای مرزی برای خرید است. چشم و چراغ این شهر برای خرید، مرکز خرید صنم بلاغی است که همه ساله مردم غرب کشور به قصد خرید از این مرکز به آنجا سفر می کنند. مرکز خرید انواع پوشاک صنم بلاغی باغ. کفش، لوازم و اقلام روزانه، کالاهای صنعتی و انواع پارچه، ظروف و لوازم خانگی است.

حرف پایانی

ایران کشوری چهارفصل با جاذبه های تاریخی فراوان است. به هر کجای ایران که سفر کنید شهری با ویژگی های خاص و مراکز خرید متنوع و سوغاتی های فراوان خودنمایی می کند. تهران با مراکز خرید مجلل و گسترده، چابهار با منطقه آزاد تجاری، کرمانشاه با بازارچه های مرزی، مشهد با بازار رضا و دنیایی از سوغات، گنبدکاووس با بازار سنتی، انزلی با مناطق آزاد و کیش با پاساژهای شیک، مسافران می توانند به هر نقطه از ایران بروند. . ، مراکز خرید مختلفی وجود دارد تا بتوانند اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا