ترندهای روز

بهترین صدای زنگ برای بیدار شدن شما در صبح چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

اکثر ما صبح ها با زنگ تلفن همراه خود از خواب بیدار می شویم. این زنگ‌ها اغلب صدای آزاردهنده‌ای دارند، به‌گونه‌ای که از شنیدن آن‌ها در ساعات دیگر روز مضطرب می‌شویم.

اما این افرادی که ملودی ساعت زنگ دار ما را می سازند چه کسانی هستند؟ آیا آنها مردم‌دوست‌هایی هستند که از بیدار کردن دیگران با موسیقی پرهیاهو و تهاجمی لذت می‌برند؟

ممکن است کسی فکر کند که بیدار شدن با این نوع آلارم ها ما را در صبح هوشیارتر می کند، بنابراین ممکن است ارزشش را داشته باشد. محققان دقیقا برعکس این موضوع را می گویند.

محققان استرالیایی مطالعه جدیدی را برای تعیین بهترین راه بیدار شدن انجام دادند و دریافتند که آلارم های ملایم و آهنگین مردم را در صبح موثرتر از خواب بیدار می کنند، در حالی که بوق و زنگ های بلند باعث خواب آلودگی کمتری می شود.

برای انجام این تحقیق، دکتر استوارت مک فارلین از مؤسسه فناوری سلطنتی ملبورن و همکارانش ابتدا ۵۰ شرکت کننده را افق میهن کردند تا یک نظرسنجی در مورد ساعت زنگ دار و شرح وضعیت خواب صبحگاهی آنها تکمیل کنند.

هر فرد نوع آهنگی را که برای بیدار شدن افق میهن کرده بود مشخص کرد و همچنین سطح هوشیاری و خواب آلودگی خود را بر اساس معیارهای استاندارد در اختیار تیم ارزیابی مطالعه قرار داد.

بر اساس نتایج این مطالعه که در مجله علمی “Plos One” منتشر شده است، زنگ های هشدار بلند می توانند در اول صبح استرس زیادی را در سراسر بدن ایجاد کنند. بیدار شدن با صدایی بسیار بلند ضربان قلب شما را افزایش می دهد، بنابراین حتی اگر خواب خوبی داشته باشید، یک بیدار شدن ناگهانی می تواند روز شما را خراب کند و نتیجه معکوس داشته باشد.

استوارت مک فارلین، یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید خواب‌آلودگی صبحگاهی، که به عنوان «اینرسی خواب» نیز شناخته می‌شود، یک مشکل جدی در دنیای شلوغ ۲۴ ساعته ما است.

او می افزاید: «اگر به درستی از خواب بیدار نشوید، عملکرد کاری شما می تواند تا چهار ساعت مختل شود و این می تواند بعداً منجر به عواقب بدتر و بزرگتر شود.

بنابراین هنگام بیدار شدن از خواب چه آهنگی را باید به عنوان آهنگ زنگ موبایل خود تنظیم کنید؟ محققان می گویند بهتر است از بوق، بوق و انواع آلارم های تند و خشن خودداری شود. این صداها احتمالاً فعالیت مغز ما را مختل می کنند و ما را به درستی بیدار نمی کنند.

نویسندگان این مطالعه در مقاله خود بیان می‌کنند که به جای این صداهای خشن و هشداردهنده، «صدای ملودیک‌تر، مانند «ارتعاش‌های خوب» پسران ساحلی یا «نزدیک‌تر به من» از The Cure، می‌تواند به ما کمک کند بیشتر بیدار شویم. به طور موثر.” عبور کردن

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا