فناوری

بهره‌برداری از سایت‌های همراه اول در نقاط روستایی گلستان با دستور رییس‌جمهور

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

سایت روستای سیار اول با ابلاغ رئیس جمهور در راستای تکمیل پروژه اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار وزارت ارتباطات به بهره برداری رسید.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صبح دیروز جمعه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ در سفر استانی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به استان گلستان، سایت های ارتباطی همراه اول در محل کارخانه نوآوری گرگان به بهره برداری رسید. ، به دستور اولین مجری کشور. .

در مراسم افتتاحیه پروژه بزرگ فیبر نوری استان گلستان و همچنین پروژه های ارتباطی روستایی این استان که با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران ارشد این وزارتخانه و مدیران ارشد این وزارتخانه برگزار شد. استان گلستان دو سایت ارتباطی روستایی همراه اول با هدف تکمیل اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گلستان با اینترنت پرسرعت نسل های جدید ارتباطی با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

* دسترسی به اینترنت پرسرعت یک ضرورت است
سید ابراهیم رئیسی بهره مندی از اینترنت پرسرعت در روستاها را گامی در جهت عدالت اقتصادی، اجتماعی و عدالت در توزیع فرصت ها و ظرفیت ها دانست و اظهار داشت: امروز دسترسی به اینترنت پرسرعت یک ضرورت است و خوشحالم که اعلام می کنم امروز این زیرساخت اینترنت پرسرعت در تمام استان گلستان قابل استفاده است و امیدوارم سایر استان ها نیز هر چه زودتر از این امکان بهره مند شوند.

* ۹۹.۲ درصد روستاهای گلستان به اینترنت پرسرعت متصل بودند

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با اشاره به آخرین وضعیت توسعه ارتباطات روستایی استان گلستان، اذعان داشت: ۹۴ درصد روستاهای کل کشور و ۹۹.۲ درصد روستاهای استان گلستان به ارتباط هستند. شبکه و هفت روستا بقیه این استان تا پایان سال و نزدیک به ۱۸۰۰ روستای باقیمانده در کل کشور به شبکه سراسری ارتباطی متصل خواهند شد.

لازم به ذکر است که به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه در ایران، علاوه بر داشتن بیشترین پوشش ارتباطات روستایی در کشور (حدود ۴۵ هزار روستا بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی)، در تلاش است تا وظایف محوله، طرح های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پوشش کامل و اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت (از سایت طرح خدمات عمومی اجباری روستایی).

در همین راستا امروز به عنوان نماد سایت های ارتباطی همراه اول در روستاهای «فارسیان» و «محمد آباد بیان» شهرستان های «آزاد شهر» و «آق قلا» استان گلستان در مجموع تعداد بیشتری مورد بهره برداری قرار گرفت. بیش از ۷۲۵ خانوار با ۲۴۴۱ نفر جمعیت برای اتصال به اینترنت پرسرعت اپراتور اول ارتباطی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا