ترندهای روز

بهره‌برداری از ۱۵ پروژه شاخص آستان قدس رضوی در کشور | افتتاح ۴ پروژه در روستای هندل آباد

همزمان با دهه کرامت، با حضور حجت الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استانی در روستای هندل آباد، ۱۵ پروژه عمرانی و خدماتی استانی و کشوری بنیاد کرامت رضوی به ارزش بیش از ۱۴۰۰ میلیارد ریال در قالب طرح شکوه خورشید از صبح امروز آغاز و به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت حرم مطهر رضوی در بخشی از این مراسم گفت: پس از صرف هزینه برای حرم مطهر رضوی و ارائه خدمات به زائران و تامین امکانات زیارتی لازم، وظیفه خود می دانیم. ، مابقی درآمدها و صدقات و موقوفات را که مردم عزیز می کنند و با ایمان و اخلاص دستگاه حضرت رضا علیه السلام را برای خدمت به مردم تقدیم می کنند.

وی افزود: در راستای آموزه های معصومین(ع) و امام رضا(ع) خود را مسئول و پاسخگو در برابر مردم می دانیم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: زندگی معصومین سرشار از خدمت و نگاه به مردم و توجه به مردم و گره گشایی از جان مردم است. هیچ زمانی در زندگی معصومین نیست که نیازمندان مورد تکریم قرار گرفته و ناامید بازگشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تاکید کرد: ما به دنبال احتکار منابع نیستیم و وظیفه خود می دانیم از امکاناتی که متعلق به نهاد مقدس علی بن موسی الرضا(ع) است برای خدمت به مردم شایسته استفاده کنیم. بهترین خدمات

وی خاطرنشان کرد: اکنون نیز با وجود اینکه وجود مقدس امام رضا (ع) را نمی بینیم و لیاقت آن را نداریم اما آرامگاه آن بزرگوار همواره محور گره گشایی از زندگی و رسیدگی به مردم است. بسیارند زائرانی که به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند و از حضرت جواب می گیرند و حاجتشان را برآورده می کند. روایات زیادی درباره گره گشایی از کار مردم وجود دارد و انجام کاری که لبخند رضایت بر لبان مردم می نشیند، ثواب آن غیر قابل محاسبه است.

تولیت آستان قدس رضوی اهمیت خدمت به مردم توسط آستان قدس را تشریح کرد: مردم فرزندان خدا هستند. خداوند نه فرزند دارد، نه پدر و مادر، نه فرزندی. اما این موجودات فرزندان خدا هستند. در آموزه‌های دینی ما، اگر کسی بخواهد خود را به درگاه خدا نزدیک کند و رضایت خدا را جلب کند، باید دستورات دینی را نیز رعایت کند. این توجه به مردم دستور دین ماست پس اگر خدمتی انجام شود باز هم شرمنده هستیم و حوزه خدمت باید بیشتر از اینها باشد اما در حد توان خود این کار را انجام می دهیم.

همچنین محمدحسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در بخشی دیگر از این مراسم به ۱۵ پروژه خدماتی اشاره کرد و گفت: در روستای هندل آباد ۴ طرح عام المنفعه به مناسبت دهه کرامت اجرا شد که از جمله آنها می توان به عمرانی اشاره کرد. و بهره برداری از مرکز. جام سلامت، عملیات آسفالت راه، احداث پروژه آبرسانی سد خاکی و بهسازی و احداث ساختمان جدید نیازمندان که سال گذشته راه اندازی شد و امروز پروژه های عمرانی و خدماتی در ۱۴ استان دیگر آغاز و یا به بهره برداری می رسد. همزمان.

وی درباره عناوین طرح ها گفت: بهره برداری از ۵۰۰ حلقه چاه آب کشاورزی و ۲۵۰ مخزن آب شرب در سیستان بلوچستان، آزادی همزمان ۱۴۰ زندانی جرائم غیرعمد در ۱۰ استان کشور، اهدای ۱۱۹ سری جهیزیه از جمله طرح هاست. اجرا شده در آغاز و بهره برداری از ۱۵ طرح خدماتی آستان قدس رضوی توسط بنیاد کرامت.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: عملیات اجرایی پروژه ها علاوه بر روستای هندل آباد در ۷ روستای دیگر خراسان رضوی آغاز شده و در دهه کرامت سال آینده افتتاح می شود.

لازم به ذکر است تامین آب شرب یکی از مشکلات روستای هندل آباد است که حل آن یکی از درخواست های مهم مردم بود و آستان قدس قول مساعد برای همکاری با آبفا و فرمانداری برای رفع این مشکل داد. مسئله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا