اخبار بورس

به بهانه حضور بانک دی در بازار پایه

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامیکم آبان ماه امسال معاملات بانک دی متوقف شد و اخطاریه ای بر روی نماد کدال در تاریخ ۱۷ آذرماه امسال درج شد. بانک دی پذیرش از بازار دوم فرابورس لغو شد. در این اطلاعیه آمده است:

به استناد ماده ۴۲ بخشنامه پذیرش، تحویل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران، یادآور می‌شود که با توجه به شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح بخشی از قانون تجارت (عدم رعایت از آن خارج شوید). محدوده ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح بخشی از قانون تجارت در مهلت تعیین شده توسط سازمان ثبت) اوراق بهادار ناشر از فهرست اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران حذف شد.

اکنون نماد D برای ادامه معاملات باید به سمت بازار پایین یعنی بازار پایه حرکت کند. در همین رابطه نماینده انتشارات فرابورس ایران در گفت وگویی اظهار داشت:

طبق صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ در ۵ سال گذشته، ۴ مورد از آنها مشمول ماده ۱۴۱ بوده و مرجع صدور مجوز یک سال به بانک دی مهلت داد تا از شمول این ماده خارج شود، اما در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ «د» همچنان مشمول ماده ۱۴۱ قانون است، موضوع یک تجارت بوده است، معاون ناشران فرابورس گفت: از آنجایی که این شرکت از ماده ۱۴۱ انصراف نداده، نماد «د» حذف شده است. این نماد در روزهای آینده برای درج و انتقال نماد به بازار پایه منتقل می شود.

به بهانه انتقال دی به بازار پایه، اکنون به بررسی بانک هایی می پردازیم که در بازار پایه حضور دارند.

کدام بانک ها در بازار پایه نمایندگی دارند؟

قبل از حضور بانک دی در بازار پایه، شش بانک در این بازار حضور داشتند:

بانک های شهر (واشهر)، گردشگری (وگردش)، قرض الحسنه رسالت (وسالت) و سرمایه (سمیه) در بازار پایه زرد فرابورس و بانک ایران زمین (وزمین) در بازار پایه قرمز. بازار فرابورس و بانک آینده (واین) در بازار پایه نارنجی فرابورس.

اکنون بانک دی بانک هفتم در بازار پایه حضور خواهد داشت و باید مشخص شود که معاملات آنها از کدام یک از سه بازار پایه زرد، نارنجی یا قرمز دنبال می شود. احتمالا در بازار پایه زرد بازگشایی خواهد شد.

مهمترین چیز بازار است داد حال بیایید به سراغ بازار پایه برویم: این نماد اکنون سومین نماد بانکی بزرگ در بازار پایه است. ارزش بازار بانک ها در بازار پایه به شرح زیر است:

  • بانک آینده: ۲۳.۸ تلاش
  • بانک شهر: ۲۰.۳ تلاش
  • نیمکت D: ۱۴.۳ تلاش
  • بانک گردشگری: ۱۰.۳ تلاش
  • بانک قرض الحسنه رسالت: ۹.۹ تلاش
  • بانک سرمایه: ۱.۹ تلاش
  • بانک ایران زمین: ۱.۷ تلاش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا