اقتصاد جهان

بوئینگ 160 میلیون دلار غرامت به خطوط هوایی آلاسکا پرداخت کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از شبکه خبری CNBC، خطوط هوایی آلاسکا اعلام کرد که بوئینگ ۱۶۰ میلیون دلار به عنوان غرامت برای زمین گیر شدن هواپیمای ۷۳۷ مکس ۹ در سه ماهه نخست سال جاری میلادی پرداخت کرده است.

اداره هوانوردی فدرال هواپیمای تقریباً جدید بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ را پس از پاره شدن درب اضطراری آن در پرواز خطوط هوایی آلاسکا در ارتفاع ۱۶۰۰۰ پایی زمینگیر کرد.

در بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر شد، آلاسکا اعلام کرد که نتایج درآمد سه ماهه اول این شرکت هواپیمایی به طور قابل توجهی تحت تاثیر پرواز ۱۲۸۲ در ژانویه و زمین گیر شدن هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ بوده که تا فوریه ادامه داشت.

این شرکت هواپیمایی همچنین گفت که انتظار دارد غرامت بیشتری پس از سه ماهه اول دریافت کند.

آلاسکا همچنین تأکید کرد که تقاضا برای پروازها علیرغم تأثیر فوری این حادثه همچنان قوی است.

در این بیانیه آمده است: «اگرچه پس از این حادثه و زمین‌گیر شدن ۷۳۷ مکس ۹ شاهد کاهش فروش بودیم، اما هر دو فوریه و مارس بالاتر از انتظارات اولیه ما بودند، قبل از اینکه به لطف این اصلاحات مهم، زمین‌گیری هواپیمای ۷۳۷ مکس ۹ به پایان برسد.

این بیانیه پاسخ اولیه ای است به آنچه بوئینگ به دلیل حادثه ۵ ژانویه به مشتریان عمده خود ارائه می دهد، که منجر به کنترل بیشتر دولت و کاهش سرعت تحویل و تولید مدل هواپیما شده است.

در ۵ ژانویه، یک پرواز خطوط هوایی آلاسکا از پورتلند، اورگان، به کالیفرنیا در ارتفاع ۱۶۰۰۰ فوتی (۴۹۰۰ متری) غرق شد و تعدادی از ۱۷۱ مسافر زخمی شدند. برخی از وسایل مسافران از جمله لباس و تلفن همراه نیز بر اثر فشار باد از این در خارج شده است.

این هواپیما نیز به سرعت به مبدأ خود بازگشت و پس از این اتفاق نگرانی ها در مورد ایمنی این مدل از هواپیما دوباره افزایش یافت.

این اولین حادثه با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس نیست که در سال ۲۰۱۵ به فضا پرتاب شد. سقوط های مرگبار این مدل هواپیما در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ منجر به توقف پروازهای آن در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۰ شد.

بسیاری از سرمایه گذاران بوئینگ نیز در واکنش به این حوادث و افزایش خطرات برای چشم انداز تجاری شرکت سهام خود را فروختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا