اقتصاد جهان

بیت کوین با تشدید تقاضا، از رقم بی سابقه 71000 دلار عبور کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت بزرگترین ارز دیجیتال بیت کوین روز دوشنبه به اوج خود رسید و از ۷۱ هزار دلار گذشت.

اداره رفتار مالی بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که به خانه‌های سرمایه‌گذاری مستقر اجازه می‌دهد اوراق بهادار مبادله‌شده با پشتوانه ارزهای دیجیتال منتشر کنند و به صف رگولاتورهایی بپیوندند که راه را برای تجارت ارز دیجیتال هموار می‌کنند.

بیت کوین ۴.۸ درصد رشد کرد و به رکورد ۷۱۶۷۷ دلار در معاملات اروپا رسید و سود خریداران این ارز در سال جاری را به ۷۰ درصد رساند.

باارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان به سرعت توسط سیل نقدینگی به صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین و همچنین امید به کاهش نرخ توسط فدرال رزرو جذب شد.

بر اساس داده های گروه بورس لندن LSEG، اگرچه جریان ورودی به ۱۰ صندوق بزرگ معامله شده در بورس بیت کوین ایالات متحده در هفته منتهی به ۸ مارس به کمترین میزان در دو هفته اخیر رسید، اما همچنان در مجموع حدود ۲ میلیارد دلار بود.

نیک کاولی، استراتژیست DailyFX می‌گوید: «بیت‌کوین هفته را با یک جهش آغاز کرده است و بقیه ارزهای دیجیتال را با خود بالاتر می‌برد.»

عرضه بیت کوین با سقف ۲۱ میلیون توکن، در ماه آوریل، زمانی که رویداد به اصطلاح نصف شدن اتفاق می افتد، دوباره کاهش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا