بانک و بیمه

بیمه مادران تا پایان دوران شیردهی و فرزندانشان تا پایان ۵ سالگی

به گزارش افق میهن، انسیه خزعلی صبح امروز (سه شنبه ۲۴). بهمن) مشخص شد: سلامت زنان در خانواده موجب نشاط و شادی می شود. مادر انتقال دهنده سلامت و مربی بهداشت در خانواده است و این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: موضوع بیمه در سال های اخیر فراگیرتر شده است و به ویژه مادران به ویژه مادران باردار تا پایان شیردهی و فرزندان آنها تا پایان ۵ سال اول زندگی و همچنین شامل می شود. بیمه درمان ناباروری.»

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: از وزارت بهداشت تشکر می کنیم که با مجوزهای لازم الاجرا، پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه ناباروری را در دستور کار قرار داد. ما ۹۹ خدمات رایگان برای مادران باردار ارائه می دهیم و مشاوره تلفنی برای زنان و مادران به حفظ سلامت مادران و نوزادان کمک کرده است. علاوه بر این، فعالیت های زیادی برای کودکان، نوزادان و مادران باردار در نظر گرفته شده است و نظارت بر زنان میانسال نیز در قالب پایش میان مدت و سنجش وضعیت سلامت افسردگی و بیماری های مختلف روحی و جسمی آنها انجام می شود.

خزعلی ادامه داد: یکی از وظایف دولت سیزدهم در استان های مختلف ایجاد و احداث پارک های بانوان است که در خدمت نشاط و تحرک بانوان است.
همچنین شاهد افزایش تعداد بانوان در عرصه های مختلف ورزش همگانی و انفرادی هستیم. قبل از انقلاب تعدادی سالن ورزشی بانوان داشتیم اما الان ۵۲ انجمن بانوان داریم. ما امیدواریم که این امر به کشورهای همسایه نیز سرایت کند، زیرا روابط متنوعی که با کشورها در زمینه فرهنگ عمومی و سنت های خاص خود داریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: توانسته ایم برای زنان باردار و کودکان سبد غذایی رایگان تهیه کنیم و ماهانه وضعیت جسمی و رشد آنها رصد می شود.

خزعلی در پایان تاکید کرد: مهم ترین موضوعی که باید در یک نشست بین المللی به آن پرداخته شود، سلامت خانواده و جلوگیری از گسترش خانواده های انحرافی و تعاریف انحرافی از خانواده است. باید تلاش کنیم خانواده ها و محیط زیست را در برابر ویروسی که به کشورهای غربی هجوم آورده و سلامت خانواده و سلامت جسمی و روحی آنها را به خطر می اندازد، واکسینه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا