فرهنگ و هنر

تئاترهای فجر: از «مرغ سحر» تا «خیلی دور خیلی نزدیک» :: افق میهن

چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر با میزبانی ۱۳ نمایش در بخش صحنه و ۱۱ نمایش در بخش خیابانی چهارمین روز خود را سپری می کند که چهارشنبه چهارم برگزار می شود. بهمن ماه ها می دوند.

به گزارش افق میهن، در چهارمین روز از جشنواره تالار وحدت برای دومین روز متوالی نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی در بخش هویت ملی روی صحنه می رود. این نمایش که مدت زمان آن ۶۰ دقیقه است ساعت ۱۹ اجرا می شود.

در چهارمین روز جشنواره، سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایشی نخواهد بود، اما سالن چهارسو شاهد اجرای نمایش «مورگ سحر» به کارگردانی رضا حسینی است که از مشهد در جشنواره حضور داشت. این نمایش که ۸۵ دقیقه است در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ روی صحنه می رود.

در تالار قشقایی نمایش «دور» به کارگردانی وحید نافر از تهران اجرا می شود. این نمایش به صورت تک اجرا ساعت ۱۸:۳۰ و مدت زمان آن ۸۵ دقیقه و ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه اجرا می باشد.

تالار سایه میزبان نمایش «سوئیت شب» به کارگردانی کیانوش احمدی است که در دو نوبت ۱۶ و ۱۹ به مدت ۷۵ دقیقه از تهران روی صحنه می رود.

«پشت چراغ قرمز» به کارگردانی محسن سلیمانی فارسانی از تهران عنوان نمایشی است که در چهارمین روز جشنواره در تالار سنگلج روی صحنه می رود. این نمایش ساعت ۱۹:۰۰ با مدت زمان ۶۵ دقیقه اجرا می شود.

تماشاخانه ایرانشهر نیز در چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر میزبان دو نمایش متفاوت است.

«مچمدک» به کارگردانی صادق سهرابی از ایرانشهر به مدت ۴۰ دقیقه در ۲ نوبت ساعت ۱۶:۳۰ و ۲۰ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر و «کاپوتاژ» به کارگردانی مرتضی نجفی از قزوین با مدت زمان ۸۰ دقیقه. ، در ۲ نوبت ساعت ۱۸ و ۲۱ سالن مخاطبان ایرانشهر به روی صحنه می رود.

مرکز تئاتر مولوی در چهارمین روز جشنواره میزبان دو نمایش در بخش مسابقه دانشجویی است.

نمایش «پشت در» ساخته پرهام خاکزاد از موسسه آموزش عالی معماری و هنر پارس با مدت زمان ۶۵ دقیقه در دو سانس ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ در سالن اصلی تماشاخانه مولوی و کوچک اجرا می شود. تالار مولوی نیز میزبان نمایش «دنگ» به کارگردانی علی مرادزاده از دانشگاه سلمان فارسی کازرون خواهد بود که به مدت ۳۰ دقیقه در ۱۵ و ۱۷ نوبت روی صحنه می رود.

تالار حافظ در چهارمین روز جشنواره میزبان نمایش «تمام» به کارگردانی علی اکباتانی از دانشگاه هنر است که در قالب اثری از بخش غزه به مدت ۵۰ دقیقه، ساعت ۱۸:۰۰ اجرا می شود. ساعت ۲۰:۳۰

اما تالار محراب با نمایش «اسفند ۱۳۷۸» به کارگردانی حسین نصیری همچنان میزبان جشنواره تئاتر فجر است. نمایش ۶۰ دقیقه ای از موسسه آموزش عالی نبی اکرم تبریز. این نمایش ساعت ۱۷:۰۰ در سالن جعفر ولی تالار محراب به روی صحنه می رود.

تالار هنر همچنان میزبان آثاری است که در بخش جامع جشنواره به روی صحنه می روند.

این سالن در چهارمین روز جشنواره ساعت ۱۱ میزبان نمایش «رویا ندارم» به کارگردانی سعید چگینی از قزوین است که به مدت ۳۵ دقیقه روی صحنه می رود.

ساعت ۱۵ نمایش «بردش آزاد» به کارگردانی محمدحسین علیپور و ریحانه جباری از گنبدکاوس در تالار هنر اجرا می شود. این نمایش به مدت ۶۰ دقیقه اجرا می شود.

اجرای ۱۱ نمایش خیابانی در چهارمین روز از جشنواره فجر

روز چهارشنبه ۴ بهمن و در بخش خیابانی چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، پهنه رودکی میزبان نمایش «رویا» به کارگردانی عرفان دارابی از سنندج به مدت ۳۰ دقیقه و اجرای ساعت ۱۶ است. این مکان ساعت ۱۶:۳۰ میزبان نمایش “هفت سنگ” به کارگردانی سعید نظریان از مشهد به مدت ۲۵ دقیقه، ساعت ۱۷:۰۰ میزبان نمایش “مرز” به کارگردانی مهدی فتحی از نظرآباد با مدت زمان ۱۶ دقیقه و ساعت ۱۸ میزبان نمایش «اشرف خرسکت» به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان به مدت ۲۰ دقیقه است.

همچنین ساعت ۱۶:۳۰ سکوی تئاتر خیابانی مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایش «رومئو و ژولیت» به کارگردانی نسا سلیمانی از خمینی شهر است که به مدت ۲۵ دقیقه اجرا می شود. ساعت ۱۹:۳۰ نمایش «باند ۶» به کارگردانی میلاد جباری مولانا از تهران به مدت ۵۵ دقیقه در موزه عبرت اجرا می شود.

ساعت ۱۱ اجراهای «اشرف الخلیلیت» به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان به مدت ۲۰ دقیقه در متروی تئاتر شهر، «گوش کن خواهی شنید» به کارگردانی امید رجبی از تفرش با مدت زمان ۲۰ دقیقه در متروی ایوان عالی میدان ولیعصر (عج)، «آتش عشق» به کارگردانی امیر رجب پور از الوند به مدت ۲۳ دقیقه در فرهنگسرای رازی، «هفت سنگ» به کارگردانی سعید نظریان از مشهد با مدت زمان ۲۵ دقیقه. صورتجلسه در محوطه باز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.

نمایش «خیلی دور، خیلی نزدیک» به کارگردانی مسعود کردی از بروجرد از دیگر نمایش های خیابانی شرکت کننده در جشنواره است که ساعت ۱۶:۰۰ در برج آزادی به مدت ۳۵ دقیقه اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا