بانک و بیمه

تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳

به گزارش ایران تحلیل، بر اساس اعلام علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، در فروردین در این ماه ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تخصیص یافت که از این میزان ۵۴۸ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی، خوراک دام و ۷۳ میلیون دلار نیز به دارو اختصاص یافت. مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ارائه شده است.

مدیر عامل مرکز مبادلات طلا و ارز خاطرنشان کرد: در سه هفته اول سال یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار، در هفته قبل ۹۸۰ میلیون دلار و ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز از ابتدا برای معاملات تخصیص یافت. از سال.
وی گفت: در سه هفته اول ۳۹۲ میلیون دلار برای ملزومات اساسی و دارو، هفته قبل ۲۲۹ میلیون دلار و از سال تا امروز ۶۲۱ میلیون دلار به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تخصیص یافت.

سعیدی افزود: ۹۲۶ میلیون دلار در مرکز مبادلات تجاری کالا در سه هفته نخست سال در هفته گذشته فروردین ۶۰۵ میلیون دلار و از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون دلار ارز تامین شده است.

به گفته سعیدی، ارز در سه هفته اول واردات در مقابل صادرات است فروردین ۳۹۶ میلیون دلار، هفته گذشته فروردین از ابتدای سال تاکنون به ترتیب ۱۳۱ و ۵۲۷ میلیون دلار تخصیص داده شده است. همچنین در بخش خدمات در ۳ هفته اول ۷۸ میلیون دلار در هفته گذشته فروردین ۱۵ میلیون دلار، با ۹۳ میلیون دلار تعهد از سال تا به امروز.

گفتنی است در مجموع ۲ میلیارد و ۵۸ میلیون دلار ارز صنعتی تخصیص یافت. عرضه ارز به صنعت به دو صورت جزئی و توافقی صورت گرفت. صنایع حمل و نقل و خودرو با ۴۶۳ میلیون دلار و صنعت معدن با ۲۲۲ میلیون دلار بیشترین میزان ارز را دریافت کردند.

همچنین تأمین ارز برای «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «ماشین آلات و تجهیزات تولیدی» و «منسوجات و پوشاک» به ترتیب ۱۲۰، ۸۲ و ۱۴۲ میلیون دلار تعیین شد. این گروه های صنعتی همچنین تا پایان به ترتیب ۲۶، ۹۰ و ۱ میلیون دلار ارز یا واردات در مقابل صادرات داشتند. فروردین این ماه دریافت کرد.

علاوه بر این گروه ها، ۷۸۶ میلیون دلار ارز نیمه ارزی و ۱۲۶ میلیون دلار ارز وارداتی در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص یافت.
مدیرعامل مرکز مبادلات ایران افزود: ۶۹ درصد نیاز وارداتی صنایع مختلف کشور با ۴۱ میلیون تومان (ارز نمی) تامین شد. ۲۷ درصد واردات کالاهای اساسی و دارو به مبلغ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین می شود. نیازهای حوزه خدماتی که حدود ۴ درصد را شامل می شود، ۴۳ هزار تومان پوشش داده می شود. میانگین موزون ارز ارائه شده نیز ۳۷۵۰۰ تومان است.

سعیدی درباره نرخ ارز امروز در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران گفت: اسکناس دلار ۴۳ هزار و ۵۶۵ تومان، یورو ۴۶ هزار و ۴۱۹ تومان و درهم امارات ۱۱ هزار و ۸۶۲ تومان مبادله شد.

به گفته وی، در تالار حواله ارز ۴۰ هزار و ۶۴۵ تومان دلار، ۴۳ هزار و ۳۰۹ تومان به یورو و ۱۱ هزار و ۶۷ تومان به درهم مبادله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا