اخبار اقتصاد ایران

تامین مالی گسترده طرح های زیربنایی شهری توسط بانک شهر :: افق میهن

بانک شهر با تامین مالی گسترده پروژه های زیربنایی شهری توانسته نقش مهم و موثری در کاهش مشکلات و معضلات کلان شهرهای کشور ایفا کند.

به گزارش افق میهن، در آستانه پانزدهمین سالگرد تاسیس بانک شهر، معاون سرمایه گذاری و امور شرکتی این بانک به تشریح عملکرد آن در حوزه های مختلف پرداخت.
تامین مالی ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل اوراق شهرداری و پذیرش ضمانت نامه و نمایندگی انتشار کلیه اوراق شهرداری (تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، قم و…) حمل و نقل درون شهری و … و پذیرش رکن تضمینی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق صکوک و اجاره در راستای حمایت از تولید ملی در صنایع مختلف اعم از دارویی، فولادی، هوایی، غذایی و … از جمله اقدامات مهم معاونت سرمایه گذاری بانک شهر است. و امور شرکتی است.
وی دستیابی به نرخ رشد ۲۵۴ درصدی درآمد کارمزد بانک از محل پذیرش نمایندگی و ضمانت انتشار اوراق صکوک، مشارکت و فعالیت های تجاری را از دیگر دستاوردهای این معاونت برشمرد. همچنین تا پایان سال ۱۴۰۱ در مجموع ۳۲۰۰۰ میلیارد ریال اوراق گام در قالب ۳ نماد بورسی منتشر و در بازار عرضه شد و از این میزان ۸۰۰۰ میلیارد ریال منابع جذب شعب شد.
معاونت سرمایه گذاری و امور شرکتی بانک شهر در زمینه اجرای مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بهبود نظام مالی کشور نیز اقدامات قابل توجهی از جمله: واگذاری ۱۰۰ درصد سهام شرکت توسعه تجارت بین المللی شهر انجام داد. واگذاری شصت و پنج درصد از سهام شرکت انرژی شهر پترو، عرضه ۱۵ درصد از سهام گروه مالی شهر در بازار سرمایه، ادغام شرکت اجرایی صدرای شهر در شرکت مسکن و ساختمان جهان و … را انجام داده است.
تحقق ۱۴۶ درصدی بودجه شرکت ها در بازه زمانی ۶ و ۹ ماهه منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۲ و اصلاح و بهبود سودآوری شرکت ها از جمله سودآوری شرکت مسکن و ساختمان جهان نیز از جمله اقدامات این معاونت است. در زمینه افزایش کارایی و بازده سرمایه گذاری ها. و امید است روند موفقیت این بانک در سال های آتی نیز ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا