بانک و بیمه

تامین ۱.۸ میلیارد دلار ارز در ۲۵ روز نخست امسال

به گزارش افق میهن، علی سعیدی گفت: از ابتدای سال جاری تا بیست و پنجم فروردین یک میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار ارز در مرکز مبادلات ارزی و طلا با چهار هدف (کالاهای ضروری – واردات مواد اولیه و ماشین آلات – ارز شخصی – ارزهای خدماتی) تامین شد. البته انواع ارزها متنوع است اما معادل دلاری آنها حدود ۱.۸ میلیارد دلار است.

وی افزود: در این مدت ۳۹۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی شامل گندم، ذرت، دانه های روغنی و دارو به ارزش حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان اختصاص یافت.

مدیرعامل مرکز مبادلات طلا و ارز افزود: در ۲۵ روز نخست امسال ۹۲۰ میلیون دلار ارز با نرخ نصف برای نیازهای بازرگانی و واردات مواد اولیه، ابزارآلات و ماشین آلات تخصیص یافت.

به گفته وی، در ۲۵ روز نخست امسال ۳۹۶ میلیون دلار ارز خصوصی (واردات از محل صادرات) و ۷۶ میلیون دلار ارز خدماتی (۶۳ سرفصل از جمله ارز دانشجویی و مسافرتی) ارز ارائه شده است. مرکز مبادله

سعیدی درباره حراج سکه و شمش طلا نیز گفت: سال گذشته ۱۶ مورد حراج شمش طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز برگزار و ۲۰۸۵ کیلوگرم از این طریق به فروش رسید. همچنین در حراج سکه طلا در مجموع ۱۱۰ هزار قطعه سکه شامل ۸۰ هزار ربع سکه، ۱۶ هزار نیم سکه و ۱۴ هزار سکه تمام به مشتریان تحویل داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا