بانک و بیمه

تامین ۶.۸ میلیارد دلار ارز برای واردات| اختصاص ۱.۶میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و دارو

به گزارش افق میهن، اصغر بالسینی امروز (شنبه ۲۲) را دارد. اردیبهشت) گفت: یک میلیارد و ۶۸۱ میلیون دلار برای کالاهای اساسی، سه میلیارد و ۸۰۱ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و بازرگانی، ۱۵۶ میلیون دلار برای خدمات و یک میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار برای واردات در مقابل صادرات اختصاص یافت.

وی افزود: یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام، ۲۱۶ میلیون دلار برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و در مجموع یک میلیارد و ۶۸۱ میلیون دلار کالاهای اساسی و ۲۸ هزار و ۵۰۰ دلار. تومان پرداخت شد.

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران تصریح کرد: عرضه ارز برای «صنعت حمل و نقل و خودرو» ۶۴۵ میلیون دلار، «صنعت تجهیزات برق و الکترونیک» ۴۰۲ میلیون دلار و «صنعت معدن» ۲۹۳ میلیون دلار است. «ماشین»، «ابزار و تجهیزات تولید» به ارزش ۲۵۱ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» به ارزش ۲۳۸ میلیون دلار. همچنین این گروه های صنعتی تا پایان روز بیست و یکم به ترتیب ۳۳۰، ۴۹، ۲۵۸، ۱۶۷ و ۸ میلیون دلار ارز توافقی و واردات در مقابل صادرات دریافت کردند. اردیبهشت این ماه دریافت کرد.

بالسینی ادامه داد: علاوه بر این گروه ها یک میلیارد و ۹۷۲ میلیون دلار ارز و ۳۵۱ میلیون دلار ارز به سایر صنایع اختصاص یافت.

وی گفت: تاکنون بیست و چهار مزایده شمش طلا در این مرکز برگزار شده و روز یکشنبه بیست و پنجمین حراج شمش طلا در این مرکز برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت در ماه ۱۴۰۳ دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۸۷۹ تومان، یورو با نرخ ۴۸ هزار و ۳۳۴ تومان و درهم ۱۲ هزار و ۲۲۰ تومان در صرافی مرکز مبادلات ایران مبادله می شد. همچنین در صرافی دلار با نرخ ۴۱ هزار و ۹۰۴ تومان، یورو با نرخ ۴۵ هزار و ۱۳۹ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۴۱۰ تومان مبادله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا