محیط زیست

تداوم بارندگی‌ها در کشور تا دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید / نقاط سردسیر سفیدپوش می‌شود

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار افق میهن با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در استان های واقع در شمال غرب، غرب، استان های ساحلی خزر، شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و جنوب غرب کشور و استان های واقع در دامنه جنوبی. البرز، بارش سیل آسا، رعد و برق، در نقاط مرتفع و سرد بارش برف و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

وی افزود: روز جمعه بارش در شمال غرب و غرب کشور متوقف می شود اما در سایر مناطق مذکور و در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان بارندگی ادامه دارد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: شنبه در شمال شرق، شرق، جنوب استان های سیستان و بلوچستان، مازندران و گلستان، بخش هایی از مرکز کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی مرکزی. و البرز شرقی، یکشنبه در شمال شرق و در شرق و روز دوشنبه در شمال شرق کشور بارش باران رخ می دهد و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

ضیائیان ادامه داد: از بعدازظهر یکشنبه سامانه بارشی دیگری از شمال غرب وارد کشور می شود و روز دوشنبه در شمال غرب، برخی نقاط غرب، جنوب غرب و جنوب کشور بارندگی و در دو روز آینده دریای خزر، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز. و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین روز پنجشنبه در استان های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، در نواحی مرکزی کشور و در روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود. بعضی جاها تا شنبه کاهش می یابد. در نیمه شمالی کشور دمای محسوسی خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان کمی ابری است، در برخی ساعات افزایش ابر همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید همراه با حداکثر ۲۴ و حداقل ۱۳ درجه سانتیگراد و در روز جمعه کمی ابری گاهی ابری و وزش باد و رگبار باران با حداکثر ۲۱ و حداقل ۱۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا