اخبار اقتصاد ایران

تراکنش‌های بالای یک میلیارد تومان در ماه و بیش از ۲۰۰ تراکنش، تجاری محسوب می‌شود

هادی خانی، رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد از اقدامات جدید برای مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی و همچنین محدودیت های مالی برای حساب های واقعی بیش از یک میلیارد تومان و بیش از ۲۰۰ تراکنش خبر داد. ماهانه گفت این افراد حتما باید نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کنند.

افق میهن، رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد از اقدامات جدید برای مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی و همچنین محدودیت های مالی برای حساب های واقعی با بیش از یک میلیارد تومان و … خبر داد. بیش از ۲۰۰ تراکنش در ماه انجام می شود و گفت: این افراد حتما باید نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کنند.

هادی خانی در خصوص محدودیت های کارت به کارت برای حساب های اشخاص حقیقی، اظهار داشت: به منظور مبارزه با جرم پولشویی با منشاء فرار مالیاتی، در مشاهدات مرکز اطلاعات مالی کشور از وضعیت بانک ها. تراکنش ها به ویژه از زمان ورود بانک مرکزی و سازمان امور اسلامی مالیاتی برای تعیین تکلیف دستگاه های کارتخوان (POS) این مرکز متوجه شد که بخشی از تراکنش هایی که توسط اشخاص حقیقی فاقد مالیات در حال انجام است. فایلی که وضعیت خود را از بستر دستگاه های کارتخوان به کارت به کارت تغییر داده اند.

وی بیان کرد: با رصدهای انجام شده و با توجه به اختیارات مرکز اطلاعات مالی و برای مبارزه با جرم فرار مالیاتی و پولشویی به بانک مرکزی اعلام کردیم که در عملیات، خدمات یا سرویس کارت به کارت در صورت بالغ بر یک میلیارد تومان یا ۲۰۰ تراکنش است، این تعاملات را تعاملات کاری پرخطر تشخیص داده و آن را ممنوع اعلام کرده است.

رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد خاطرنشان کرد: اقدام مرکز اطلاعات مالی کمک به سازمان امور مالیاتی برای مبارزه با جرم فرار مالیاتی است. در این شرایط این افراد باید برای تشکیل پرونده به سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند و در صورت اعتراض این محدودیت شامل حال آنها می شود.

بر اساس این گزارش محدودیت ارائه خدمات کارت به کارت در اجرای تبصره ۳ ماده ۸ آیین نامه اجرایی ماده (۱۴) الحاقی به قانون مبارزه با پولشویی به استانداری ابلاغ شده است. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا