اخبار اقتصاد ایران

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

به طور کلی تزریق چربی به صورت در هر ناحیه ای از صورت که مشکل داشته باشد قابل انجام است.

برای افزایش حجم و زیبایی صورت می توان از تزریق چربی استفاده کرد. این روش با استفاده از چربی موجود در بدن انسان برای بهبود ظاهر صورت بدون احتمال عوارض مضر، به عنوان روشی مطلوب در زمینه زیبایی شناخته می شود. رعایت مراقبت های قبل و بعد از این روش را نیز می توان از عوامل موثر در ماندگاری آن دانست. برای جزئیات بیشتر در مورد ماندگاری تزریق چربی با دکتر سعید ساعدی بیا همراه

تزریق چربی چیست؟

اگر پوست فردی به دلیل عوامل مختلفی مانند افزایش سن، ژنتیک و مراقبت نادرست دچار چین و چروک و افتادگی می شود. تزریق چربی به صورت این مشکلات توسط پزشک قابل درمان است. در این روش پزشک متخصص مقدار مورد نیاز چربی را از سایر نواحی بدن مانند پهلو، ران یا شکم جمع آوری کرده و سپس با استفاده از سرنگ بسیار باریک آن را به نواحی دارای چین و چروک تزریق می کند. برای درک بهتر این روش تزریق چربی به صورت باید بگوییم که در این فرآیند از چربی های کاملا طبیعی در بدن فرد استفاده می شود.

ماندگاری تزریق چربی به صورت

دوام تزریق چربی بسته به نکات زیر معمولا بین ۸ تا ۱۰ سال تخمین زده می شود. با اجرای مراقبت های بعد از تزریق می توان ماندگاری تزریق چربی صورت را افزایش داد. تزریق چربی به عنوان یکی از روش های جوانسازی پوست شناخته می شود. دکتر ساعدی در مورد تزریق چربی به صورت دستگاه توضیحات دقیق تری داده شده است که دیدن آن ها را به شما توصیه می کنیم.

عوامل مهم در افزایش طول عمر تزریق چربی به صورت

در ادامه ۴ عاملی که به شما در افزایش ماندگاری تزریق چربی به صورت کمک می کند را توضیح می دهیم.

  1. سن

سن یکی از عوامل تعیین کننده در ماندگاری تزریق چربی به صورت است. با بالا رفتن سن، پوست و بافت صورت دچار تغییراتی از نظر انعطاف پذیری و کلاژن می شود که تاثیر بسزایی در ماندگاری چربی تزریقی خواهد داشت. برخی از نکات اساسی در رابطه با تاثیر سن بر ماندگاری تزریق چربی به شرح زیر است:

نوع و سن پوست: با افزایش سن، میزان انعطاف پذیری و میزان کلاژن پوست کاهش می یابد. این می تواند باعث ضعیف شدن پوست شود و در نتیجه توانایی حفظ چربی تزریق شده کاهش می یابد. تزریق چربی به صورت در سنین پایین تر معمولا طولانی تر است. اما برای ارزیابی دقیق وضعیت پوست فرد و ارائه نظر فنی در مورد تزریق چربی به صورت، مشاوره با پزشک متخصص توصیه می شود.

تغییر در حجم صورت: با افزایش سن، حجم صورت ممکن است کاهش یابد و عضلات و بافت های زیرین ضعیف تر شوند. این تغییرات می تواند منجر به کاهش دوام و پایداری چربی تزریق شده در صورت شود، زیرا بافت های ضعیف تر نمی توانند چربی را به خوبی نگه دارند.

نوسازی سلولی: با افزایش سن، توانایی پوست برای تجدید سلول کاهش می یابد. این ممکن است منجر به کاهش قابل توجهی در توانایی پوست برای بازسازی پس از تزریق چربی شود و بر ماندگاری این تزریق تأثیر منفی بگذارد.

  1. وزن تغییر می کند

تغییرات ناگهانی وزن را می توان از عوامل موثر بر ماندگاری تزریق چربی در نظر گرفت. افزایش یا کاهش شدید وزن پس از تزریق چربی ممکن است بر شکل و حجم صورت تأثیر بگذارد و به نتایج این تزریق آسیب برساند. از تغییرات ناگهانی وزن پس از تزریق چربی خودداری کنید و توصیه می شود از افزایش یا کاهش شدید وزن خودداری کنید. با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و ورزش، وزن خود را در محدوده معقول نگه دارید. با راهنمایی پزشک، رژیم غذایی و برنامه فعالیت بدنی مناسب را برای حفظ وزن و بهبود نتایج تزریق چربی به صورت انتخاب کنید.

  1. اصلاح رژیم غذایی

در رژیم غذایی خود ترجیحا از غذاهای سالم و متعادل استفاده کنید. به مصرف مواد غذایی پر انرژی، پروتئین های کم چرب و مواد غذایی حاوی ویتامین C که در تولید کلاژن نقش دارند توجه کنید. همچنین، حتما آب فراوان بنوشید.

  1. چگونه چربی را از بین ببریم

در صورت استفاده از تکنیک های جدید برای برداشت و تصفیه چربی ها، ماندگاری این روش به طور چشمگیری افزایش می یابد. اگر برداشت سلول ها به درستی انجام نشود، آسیب پذیری افزایش می یابد و سلول های بدن ممکن است با آنها هماهنگی کامل نداشته باشند. عملکرد صحیح در برداشت سلول های چربی به شدت به دستگاه مورد استفاده و تجربه و مهارت پزشک بستگی دارد. بنابراین، مراجعه به مراکز معتبر و تضمینی برای اطمینان از انجام فرآیند با دقت و مهارت بالا بسیار مهم است.

مراقبت های لازم بعد از تزریق چربی به صورت

پس از تزریق چربی باید اقدامات خاصی انجام شود تا نتایج درمان به دست آمده مطلوب باشد. این مراقبت ها شامل عدم استفاده از لوازم آرایشی شیمیایی است. تا مدتی پس از تزریق چربی، از استفاده از محصولات شیمیایی مانند آرایش، لوسیون و صابون خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث تحریک و التهاب ناحیه تزریق شوند. همچنین مصرف بیش از حد نمک ممکن است پس از تزریق چربی منجر به تورم شود، بنابراین توصیه می شود برای کاهش تورم، مصرف نمک را کاهش دهید. استعمال دخانیات، الکل و سایر محصولات تنباکو ممکن است روند بهبودی را تحت تاثیر قرار دهد و زمان بهبودی را افزایش دهد. همچنین برای جلوگیری از تحریک و التهاب بیشتر در ناحیه تزریق شده، باید از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.

نواحی تزریق چربی در صورت

به طور کلی تزریق چربی به صورت در هر ناحیه ای از صورت که مشکل داشته باشد قابل انجام است. البته پزشکان معمولا توصیه می کنند که از این روش در قسمت های خاصی از صورت برای بهبود چین و چروک های صورت و کمک به رسیدن به چهره ای زیباتر استفاده شود. برای تعیین نواحی مناسب برای تزریق چربی، پزشک متخصص ابتدا صورت شما را به دقت معاینه می کند تا مشخص کند کدام قسمت به چربی بیشتری نیاز دارد.

یکی از نواحی رایج برای تزریق چربی در صورت، ناحیه گونه است که به زیبایی صورت و تاکید بر گونه ها کمک می کند. افرادی که صورت لاغری دارند نیز می توانند از این روش بر روی گونه های خود استفاده کنند تا ظاهری برجسته تری داشته باشند.

حرف پایانی

برای حفظ نتایج تزریق چربی صورت به موارد زیر توجه کنید: پرهیز از قرار گرفتن در محیط های گرم، استراحت کافی، رعایت دستورات پس از تزریق توسط پزشک، پرهیز از فعالیت های سنگین، اجتناب از تغییرات شدید وزن. و…. با رعایت این نکات می توانید به ماندگاری بیشتر نتایج حاصل از تزریق چربی به صورت کمک کنید. همچنین مشورت با پزشک متخصص خود در این زمینه و دریافت راهنمایی های لازم از او حائز اهمیت است.

امیدواریم مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی را برای شما به ارمغان آورده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا