خودرو

تست و بررسی خودرو جک S5


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن، خودروی «جک اس ۵» خودروی ساخت شرکت جک (JAC) است. جک اس ۵ دارای طراحی جدید و شیک با ویژگی های منحصر به فردی از جمله سیستم تعلیق هیدرولیک آرامش بخش، سیستم چراغ های روشنایی LED در روز، سیستم امنیتی ABS و EBD و … است که قدرت تخلیه باتری را دارد. جک S5 با قدرت موتور بالا، فضای صندوق عقب بزرگ و امکانات فراوانی که ارائه می دهد، انتخاب خوبی برای افرادی است که به دنبال خودرویی خودکفا هستند. طراحی داخلی جک اس ۵ مخصوصاً زمانی که این خودرو برای اولین بار معرفی شد، بازار ایران نسبت به سایر محصولات نسبتاً کوچک است. اقتصاد موجود در کشور بسیار زیباتر و مدرن تر به نظر می رسید. بررسی بیشتر این خودرو جک S5ما پرداخت می کنیم

اطلاعات فنی جک S5

کرمان موتور پس از تایید خریداران در سال ۱۳۹۴ تصمیم گرفت جک S5 را به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه مجهز کند. پس از این به روز رسانی، وزن کراس اوور چینی به ۱۵۴۵ کیلوگرم افزایش یافت. جک S5 اتوماتیک به ۱۱.۷ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. باک این خودرو ۵۵ لیتر ظرفیت دارد، در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۷ لیتر بنزین مصرف می کند و همچنان استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد.سیستم ترمز هر چهار چرخ جک S5 از ترمزهای دیسکی و مجهز به یک سیستم ترمز ضد قفل (ABS).

طراحی بیرونی جک S5

همانطور که گفته شد، طراحی بدنه جک اس ۵ بسیار شبیه هیوندای توسان LM است و به همین دلیل در بازار ایران از محبوبیت بالایی برخوردار بود. در نمای جلو چراغ هایی با طراحی کشیده و نسبتاً اخم دیده می بینیم. یک جلوپنجره راه راه کرومی با نشان جک نیز شکاف بین آنها را پر می کند. طراحی سپر، کانال های تهویه و قاب مه شکن نیز تاثیر مثبتی داشته و چهره SUV چینی را هیجان انگیزتر نشان داده است. خطوط حجمی در نمای جانبی و روی درب کاپوت و همچنین فلپ های مشکی در ناحیه پدال نیز ظاهری زیباتر به جک S5 داده است. نمای عقب از چراغ های مشابه آئودی Q5 استفاده می کند و ظاهری ساده اما زیبا و قانع کننده به این قسمت از S5 بخشیده است. در خاتمه شباهت طراحی جک S5 با هیوندای توسان باعث موفقیت بیشتر این مدل در بازار ایران و رضایت نسبی اکثر مشتریان شد.

طراحی داخلی جک S5

از نظر بصری، کابین جک اس ۵ در آن زمان توانسته بود پاسخگوی نیاز بسیاری از مشتریان در این بازه قیمتی باشد. به ویژه طراحان چینی به طراحی هیوندای توسان و همچنین نمای بیرونی نگاه ویژه ای داشته اند و فضای داخلی جک اس ۵ را بسیار شبیه هیوندای توسان LM کرده اند.

طراحی متمایز و عمودی دریچه های میانی داشبورد و همچنین ظاهر اسپرت فرمان و نمایشگر سرعت سنج پشت آن ها از جمله جنبه های قوی و نسبتاً چشمگیر فضای داخلی جک اس ۵ است. حتی اگر کیفیت متریال کابین و داشبورد باکیفیت نباشد، باز هم می توان رتبه نسبتا قابل قبولی در این رنج قیمت به آن داد. کیفیت صندلی ها و شکل آنها مناسب است و در سفرهای طولانی بدن مسافر را خسته نمی کند.

کابین جک اس ۵ فضای داخلی فراوانی را در اختیار کاربران قرار می دهد و پنج سرنشین بزرگسال می توانند با حداقل محدودیت در این فضا حضور داشته باشند. علاوه بر این وجود ۵۰۵ لیتری در محفظه بار این خودرو باعث می شود تا فضای کافی در این قسمت برای قرار دادن وسایل سرنشینان وجود داشته باشد و خانواده ها در این زمینه مشکل اساسی نداشته باشند.

ماشین جک اس 5

ویژگی های JAC S5

از نظر امکانات، جک اس ۵ اتوماتیک به عنوان یک نسخه کاملا آپشن دارای امکانات بیشتری نسبت به Gear S5 است و سطح متعادلی از آپشن ها را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. مهمترین ویژگی های جک اس ۵ عبارتند از:

سیستم کنترل پایداری در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، روشنایی خودکار، چراغ های مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی دو حالته، سیستم صوتی شش بلندگو، نمایشگر، ناوبری، دوربین عقب، بلوتوث، استارت و ورود بدون کلید، کنترل تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک. صندلی راننده برقی با ۶ حالت + حافظه، گرمکن صندلی جلو، صندلی چرمی، آینه بغل با تنظیم برقی، سانروف.

ناگفته نماند که جک اس ۵ پنج ستاره امنیتی را از موسسه چینی c-ncap دریافت کرده و امنیت تقریبا قابل قبولی را به کاربران خود ارائه می دهد. بخشی از این سطح ایمنی جک S5 به دلیل ویژگی های ایمنی است که در ادامه به آن اشاره کرده ایم: سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد لاستیک، سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی. ، ۴ عدد ایربگ، پیش کشنده کمربند ایمنی و تکیه گاه سر فعال.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا