اقتصاد جهان

تسلا روباتاکسی را 8 اوت رونمایی می کند

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا موتور به نقل از کانال خبری CNBC، مطلبی را در شبکه اجتماعی اوت منتشر کرد. تبدیل شد.

ماسک سال‌هاست که درباره پروژه Robotaxi صحبت می‌کند و در حالی که سرمایه‌گذاران نگران کاهش رشد تسلا هستند، این محصول می‌تواند یک تجارت جدید بزرگ برای این خودروساز باشد.

بر اساس این گزارش، پس از توییت ایلان ماسک، سهام تسلا در معاملات طولانی مدت بیش از ۳ درصد افزایش یافت.

پس از آنکه رویترز گزارش داد که طرح تسلا برای تولید خودروی مقرون به صرفه مورد انتظار لغو شده است، ماسک روز جمعه تاریخ رونمایی روباتاکسی را اعلام کرد. ماسک رویترز را به “دروغگویی” متهم کرد.

در سال ۲۰۱۵، ایلان ماسک به سهامداران اعلام کرد که خودروهای تسلا طی سه سال “کاملاً خودران” خواهند شد.

در سال ۲۰۱۶، او گفت که تا پایان سال بعد، تسلا می‌تواند خودرویی تولید کند که بتواند بدون دخالت انسان از یک سر ایالات متحده به سمت دیگر حرکت کند.

تسلا هنوز رباتاکسی، وسیله نقلیه یا فناوری کاملاً مستقلی که بتواند خودروهای این شرکت را به وسایل نقلیه خودران سطح ۳ تبدیل کند، توسعه نداده است.

با این حال، تسلا سیستم‌های کمک راننده پیشرفته (ADAS)، از جمله گزینه استاندارد Autopilot یا گزینه Premium Full Self-Driving را ارائه می‌کند که قیمت دومی برای مشتریان آمریکایی ۱۹۹ دلار است. هزینه آن ۱۲۰۰۰ دلار در ماه یا پیش پرداخت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا