اقتصاد جهان

تعداد ورشکستگی شرکت ها در فرانسه رکورد زد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط بانک مرکزی فرانسه در پایان دسامبر، بیش از ۵۵ هزار شرکت در سال ۲۰۲۳ در این کشور ورشکست و تعطیل شدند که بالاترین رکورد از سال ۲۰۱۷ است.

آمارهای منتشر شده توسط رگولاتوری در روز شنبه نشان می دهد که به طور متوسط ​​۵۵۴۹۲ شرکت در ۱۲ ماه گذشته ورشکست یا انحلال شده اند.

اگرچه افزایش ثبت شده در تعطیلی شرکت ها در فرانسه قابل توجه بود، اما بانک مرکزی این کشور تاکید کرد که این سطح هنوز کمتر از میانگین ۵۹۳۴۲ پرونده ورشکستگی سالانه ثبت شده بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ است.

بر اساس این گزارش، تعداد قابل توجهی از شرکت های فرانسوی، تقریباً نیمی از ارقام فعلی، در طول سال های اپیدمی کرونا اعلام ورشکستگی کرده اند.

اکثر شرکت های کوچک و متوسط ​​(SMEs) در فرانسه بیشترین تعطیلی را در سال ۲۰۲۳ گزارش کردند. با ۵۵۴۳۵ تعطیلی، شرکت هایی با حداکثر ۲۵۰ کارمند اکثریت صنعت را تشکیل می دادند.

در عین حال، شرکت های متوسط ​​و بزرگ با بیش از ۲۵۰ کارمند نیز افزایش تعطیلی به ۵۷ شرکت را ثبت کردند که نسبت به سال ۲۰۲۲ دو برابر شده است.

این روند منفی در صنعت پذیرایی و هتلداری نیز محسوس است که تعداد ورشکستگی ها نسبت به سال قبل ۴۴.۶ درصد افزایش داشته و فناوری اطلاعات و ارتباطات ۴۴.۴ درصد افزایش داشته است.

بخش کشاورزی این کشور تنها بخشی بود که ۱.۳ درصد کاهش در موارد ورشکستگی را ثبت کرد.

در ماه دسامبر، فایننشال تایمز گزارش داد که تعداد ورشکستگی‌های شرکت‌ها در سراسر جهان از سطحی که در طول بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ مشاهده شده بود، فراتر رفته است.

تحلیلگران این افزایش را به افزایش نرخ بهره و همچنین انحلال شرکت های به اصطلاح “زامبی” نسبت می دهند که تنها به لطف حمایت دولت از دوران کووید جان سالم به در بردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا