ارزهای دیجیتال

تعقیب قضایی قاطعانه‌تر برای جرائم بلاکچین و متاورس در چین

به گزارش افق میهن:






در پکن، دادستان های چین قول داده اند که جرایم مربوط به فناوری بلاک چین و پروژه های Metaverse را سرکوب کنند.



به گزارش افق میهن، دادستانی، بالاترین مقام قضایی چین، در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۲۳ فوریه اعلام کرد که مجرمانی که از این فناوری ها برای انجام عملیات غیرقانونی استفاده می کنند، با عواقب جدی تری مواجه خواهند شد.

لی شویی، سخنگوی دادستانی کل چین، به افزایش جرایم سایبری در بلاک چین و متاورس اشاره کرد. او خاطرنشان کرد که پول شویی ارزهای دیجیتال به سرعت به یک کانال اصلی برای ثروت غیرقانونی و فعالیت های مجرمانه تبدیل شده است.

Zhang Xiaojin، مدیر دادستانی چهارم، به مردم در مورد گسترش کلاهبرداری های سرمایه گذاری هشدار داد که نویدبخش “سود بالا، ریسک کم” در اقتصاد رمزنگاری محلی چین است. این دادستان چین از مردم خواست مراقب کلاهبرداران باشند.

چین و ارزهای دیجیتال

از سال ۲۰۲۱، تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال در چین ممنوع شده است. با این حال، این کشور در مورد CBDC ها و سیاست های قانونی مربوط به فناوری های وب ۳ پیشرفت هایی داشته است. با وجود این ممنوعیت ها، چین بیش از ۴۲۰۰۰ نفر را در سال گذشته به دلیل دست داشتن در کلاهبرداری با سیم و کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال تحت پیگرد قانونی قرار داد.

هنگ کنگ نیز اخیرا قوانین سازگار با ارزهای دیجیتال را با هدف استانداردسازی اکوسیستم دارایی دیجیتال محلی و محافظت از سرمایه گذاران معرفی کرده است. این منطقه با معرفی یک سیستم مجوز برای شرکت‌های سازگار پیشتاز بوده و حتی به امکان اجازه دادن به ETF‌های نقدی بیت‌کوین برای تجارت در مبادلات محلی پس از تایید ۱۱ صادرکننده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اشاره کرده است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا