اخبار اقتصاد ایران

تغییر در روند یارانه‌بگیری/ راهکار اعتراض اعلام شد :: افق میهن

در حالی که در روزهای گذشته سامانه حمایتی با اختلال مواجه شده بود، رئیس مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران اعلام کرد که این سامانه در دسترس قرار گرفته و سرپرستان خانوار می توانند اعتراض و درخواست خود را برای بررسی مجدد اطلاعات خود ثبت کنند. در صورت لزوم با مراجعه به سایت پشتیبانی به آدرس. انجام دادن

به گزارش افق میهن، علیرضا محمدی اظهار داشت: بر اساس بند (د) تبصره (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است اطلاعات ثبت شده، معتبر و موثق دریافتی را به روز کند. نهادهای مختلف مشمول ماده ۲۹ برنامه ۵ ساله ششم توسعه، سالی دو بار (هر ۶ ماه) اندازه خانوارها را اندازه گیری می کنند.

وی ادامه داد: خانوارها طبق آخرین «دهه کشی» می توانند در صورت نیاز نسبت به ثبت اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعات خود اقدام کنند. البته از چند روز گذشته سامانه پشتیبانی دچار اختلال شده بود اما اکنون در دسترس قرار گرفته است و سرپرستان خانوار می توانند در صورت نیاز با مراجعه به سایت پشتیبانی به نشانی، اعتراض و درخواست خود برای بررسی مجدد اطلاعات خود را ثبت کنند.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران در خصوص اعلام نتیجه اعتراض خانوارهای معترض به قطع خواری افزود: بررسی ها به تدریج انجام می شود زیرا با توجه به اینکه داده ها ثبت و به روز می شود. هر ۶ ماه یکبار ساخته می شود تا زمانی که اعمال و به روز شود. مشروط بر اینکه تغییری در روند یارانه فرد ایجاد نشود.

محمدی تصریح کرد: البته در مواردی ممکن است دستگاه های پشتیبانی برای اولویت بندی افراد دارای شرایط خاص با ما مکاتبه کنند و ما نیز بر اساس خاص بودن شرایط، بررسی آنها را در اولویت قرار می دهیم.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران تصریح کرد: مردم علاوه بر سامانه حمایتی می توانند با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ اعتراض خود را با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعلام و ثبت کنند.

محمدی در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد که ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در اعشار خود داشتند اعتراض خود را ثبت کردند.

وی در پایان گفت: بر اساس اعلام طرح محصول برگ فجرانه، در روزهای گذشته در پاسخگویی با ترافیک مواجه بودیم و در تلاش هستیم در روزهای آینده این سامانه تلفنی را تقویت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا