اخبار بورس

تقلیل قیمت هفتگی نفت با کاهش چشم انداز تشدید تنش بین ایران و اسرائیل/ گلدمن ساکس چشم‌انداز‌های نفت را تغییر داد

آخرین اخبار بازار جهانی نفت؛

در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت گرینویچ، معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۵ درصد افزایش به ۸۳.۱۴ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی برنت با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۷.۳۳ دلار در هر بشکه رسید. هر دو قرارداد هفته را حدود ۳ درصد کاهش دادند.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورس به نقل از Investing; هفته گذشته، قیمت نفت روند صعودی خود را متوقف کرد و پس از کم رنگ شدن انتظارات برای تشدید درگیری بین ایران و اسرائیل، کاهش یافت. این پس از حملات سنجیده دو طرف صورت گرفت که نشان داد آنها تمایلی به تشدید درگیری ندارند.

در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت گرینویچ، معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۵ درصد افزایش به ۸۳.۱۴ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی برنت با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۷.۳۳ دلار در هر بشکه رسید. با این حال، هر دو قرارداد هفته را حدود ۳ درصد کاهش دادند.

پس از انفجارهای ایران، تنش ها در خاورمیانه دوباره مورد توجه قرار گرفت
قیمت‌ها در اوایل روز جمعه پس از گزارش‌هایی مبنی بر حملات موشکی به ایران ۳ درصد افزایش یافت، اما تنش‌های ژئوپلیتیکی پس از کم‌اهمیت جلوه دادن این حمله کاهش یافت و به نظر می‌رسد هیچ قصدی برای تلافی وجود ندارد.

در همین رابطه خبرگزاری فارس گزارش داد؛ صدای انفجار در اصفهان، بخش‌هایی از جنوب سوریه و بخش‌هایی از عراق شنیده شد. همچنین طبق گزارش شبکه خبری ABC؛ وی به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که اسرائیل علیه ایران تلافی کرده است.

بحث‌های زیادی در مورد غنی‌سازی اورانیوم وجود دارد. بر اساس گزارش های اخیر سازمان ملل؛ ایران در حال غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد بالاتر از سطح مورد نیاز برای تولید برق تجاری است. اما همچنین زیر سطح غنی سازی ۹۰ درصدی مورد نیاز برای یک بمب اتمی بود.

تعداد دکل های بیکر هیوز در حال افزایش است
شرکت خدمات میدان نفتی Baker Hughes Co گزارش داد که تعداد دکل های حفاری هفتگی ایالات متحده، شاخصی کلیدی برای تولید آتی، از ۵۰۶ به ۵۱۱ رسید که نشان دهنده افزایش فعالیت حفاری در بحبوحه افزایش قیمت نفت است.
در نهایت، انتظار می‌رود که تولید نفت داخلی در سال جاری به بالاترین حد خود برسد زیرا حفاری‌ها با تمرکز بر امیدوارکننده‌ترین مکان‌های حفاری به افزایش کارایی خود ادامه می‌دهند.

گلدمن ساکس چشم انداز نفت خود را افزایش داد
تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی می گویند: «ما همچنان انتظار داریم که سقف ۹۰ دلار در هر بشکه نفت برنت با توجه به افزایش عرضه غیرژئوپلیتیکی افزایش یابد. دلایل این است که انتظار می رود ظرفیت اضافی بالا و قیمت های بالاتر اوپک پلاس را به افزایش تولید در سه ماهه سوم ترغیب کند، موجودی انبارها در سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است و قیمت ها در حال حاضر واکنش های تثبیت کننده ای از جمله افزایش صادرات اوپک و کاهش تقاضای نفت خام نشان می دهند. آنها SPR آمریکا را راه اندازی کردند. و پالایشگاه ها

با این حال، این بانک کف قیمت نفت برنت را از ۷۰ دلار به ۷۵ دلار در هر بشکه افزایش داد و اعلام کرد که تنها با کاهش قیمت های کمتر، قیمت های فعلی را بالاتر از قیمت های قبلی نگه می دارد.

علاوه بر این، با توجه به مزایای قابل توجه پوشش پرتفوی در برابر شوک های ژئوپلیتیکی و بازده جذاب ۱۰ درصدی سالانه، ما همچنان شاهد ارزش در موقعیت های بلند مدت نفت هستیم.

علاوه بر این، پیش‌بینی نفت برنت از ۸۰ دلار به ۸۶ دلار در هر بشکه در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است که از ۸۵ دلار قبلی و به ۸۲ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۲۵ افزایش یافته است.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا