اقتصاد جهان

توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری های تجاری

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از ملی نیوز، وزارت اقتصاد امارات متحده عربی روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مقامات این کشور و ایران در نشستی بر تقویت روابط اقتصادی و ارتقای همکاری ها در بخش های مختلف از جمله توافق کردند. ترویج گردشگری، حمل و نقل، کارآفرینی و انرژی های تجدیدپذیر.

نخستین نشست کمیته مشترک اقتصادی دو کشور به ریاست عبدالله بن توک وزیر اقتصاد امارات و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ایران در ابوظبی برگزار شد.

وزارت اقتصاد امارات متحده عربی در این بیانیه اعلام کرد که دو کشور همچنین قصد دارند همکاری های اقتصادی را در بخش هایی مانند حمل و نقل، کشاورزی و محیط زیست تقویت کنند.

بن طوق در این نشست گفت: اولین نشست کمیته همکاری های اقتصادی امارات و ایران منعکس کننده اهداف مشترک ما برای تقویت روابط اقتصادی موجود و گسترش آن به بخش های آینده است.

بر اساس این گزارش، این توافق در حالی صورت می گیرد که امارات متحده عربی همچنان به تقویت روابط تجاری و اقتصادی خود با کشورهای سراسر جهان از طریق موافقت نامه های مشارکت اقتصادی جامع (Cepa) با هدف کاهش یا حذف موانع تجاری ادامه می دهد.

در اولین نشست کمیته مشترک اقتصادی ایران و امارات همچنین راه های جدید تقویت تجارت و حمایت از صادرکنندگان و واردکنندگان بررسی شد.

دو کشور توافق کردند که گروه های ویژه فنی مشترک برای نظارت بر اجرای توصیه های این کمیته برای تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری تشکیل دهند.

بر اساس این بیانیه، آنها همچنین موافقت کردند که از توسعه شرکت های کوچک و متوسط ​​(SMEs) حمایت کنند و محصولات آنها را به بازارهای جدید صادر کنند.

آقای بذرپاش روز چهارشنبه با شیخ منصور بن زاید معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات در ابوظبی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی امارات، در این دیدار درباره همکاری‌های دو کشور به‌ویژه در زمینه گسترش تجارت دوجانبه گفتگو شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا