بانک و بیمه

توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی امروز (یکشنبه ۱۱ شهریور) به انتشار مطلبی با عنوان «تخصیص ارز به کالاهای اساسی متوقف شد/بانک مرکزی به کمبود کالا در بازار توجه کند» پاسخ داد. اردیبهشتوی در سایت اقتصاد آنلاین به نقل از یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران مبنی بر اینکه «بیش از یک ماه است که برای کالاهای اساسی ارز ارائه نشده است»، ادعای کذب و غیر واقعی بودن آن را رد کرد. ، اعلام خواهد شد. بر اساس آمارهای موجود در اولین ماه سال جاری ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات اختصاص یافته است.

بانک مرکزی تاکید کرد: بر این اساس فروردین در این ماه ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تخصیص یافت که ۵۴۸ میلیون دلار کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام بود.

بانک مرکزی همچنین افزود: در این مدت ۶۹ درصد نیاز وارداتی صنایع مختلف کشور با ۴۱ میلیون تومان (ارز نمی) تامین شد.

همچنین اعلام شد ۲۷ درصد واردات مربوط به کالاهای اساسی و دارو به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل می شود. نیازهای حوزه خدماتی که حدود ۴ درصد را شامل می شود، ۴۳ هزار تومان پوشش داده می شود. میانگین موزون کل ارز ارائه شده نیز ۳۷۵۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا