خودرو

تولید خودروی هوشمند پس از خودروهای برقی دنبال می‌شود


آنچه دیگران می خوانند:

عباس علی آبادی امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه اولین خط تولید انبوه اتوبوس های برقی، افتتاح این خط تولید را در مسیر برقی شدن ناوگان حمل و نقل بسیار مهم دانست و افزود: مهمترین راهکار برای محیط زیست. حفاظت برقی کردن حمل و نقل است که این خودروها را مقرون به صرفه و دوستدار محیط زیست می کند.

وزیر صمت با نگاهی به روند تولید خودروهای برقی از دو قرن پیش تا امروز ادامه داد: با اعطای جایزه نوبل به موضوع باتری های لیتیومی در سال ۲۰۱۹ توجه به این سمت معطوف شد و به نقطه عطفی در تاریخ تبدیل شد. تولید خودروهای برقی. البته برقی شدن حمل و نقل در سراسر جهان در حال پیگیری است و امروزه در نروژ بیش از ۸۵ درصد خودروها برقی هستند.

وی پس از بازدید از مپنا به نقش پررنگ رئیس جمهور در حل و فصل مسائل مربوط به تصویب استاندارد محصولات برقی شرکت های مختلف ایرانی اشاره کرد و گفت: با درایت رئیس جمهور مسیر تولید انبوه و تجاری سازی خودروی برقی ایرانی پیش رفت. محصولات آسفالت شده است.» ارائه شد.

علی آبادی با قدردانی از همکاری شورای اسلامی، وزارت نفت و بانک مرکزی برای بهره مندی بهتر و بیشتر کشور از برقی شدن ناوگان حمل و نقل، گفت: قوانینی برای خودروهای برقی در مجلس و از طریق آن وجود دارد. با تلاش نمایندگان مجلس، پیش بینی می شود موضوعات جدیدی نیز مطرح شود.

وی با بیان اینکه باید با دور شدن از قیمت گذاری دستوری برای پیشرفت و توسعه در این حوزه تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: امروز دیگر نگران گسترش و تثبیت تولید و واردات خودروهای برقی نیستیم، بلکه به دنبال نوآوری و خلاقیت هستیم. برای تولید خودروهای هوشمند و هوشمندتر کردن کل صنعت. هستند.

وزیر صامت یادآور شد: نمی توان به تنهایی برای برق رسانی به حمل و نقل اقداماتی انجام داد، اما اگر دست به دست هم دهیم در بخش های مختلف مجلس، دولت و مردم به موفقیت دست خواهیم یافت.

وی همچنین گفت: ترویج استفاده از خودروهای برقی و ارائه مزایا و فرصت های استفاده از خودروهای برقی دولتی و شخصی امری بسیار مهم است که باید با مشارکت و همکاری همه دستگاه ها و ایجاد انگیزه های لازم محقق شود.

علی آبادی با تبریک افتتاح موفقیت آمیز خط تولید انبوه اتوبوس های برقی به عنوان یکی از مهمترین زمینه های برقی سازی ناوگان حمل و نقل به همه مدیران و کارکنان ایران خودرو و مردم ایران، گفت: جشن شکوفایی بدعتی است که ما به آن می پردازیم. در صنعت و اقتصاد کشور از کسانی که این موضوع را ادامه می دهند تشکر ویژه می کنم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا