کشاورزی

تولید ماهی تیلاپیا آزاد شد

وی افزود: ظرفیت های زیادی برای تولید این محصول در کشور ما وجود دارد و با تلاش های صورت گرفته نگرانی های زیست محیطی در تولید این نوع آبزیان در کشور رفع شده است.

تیلاپیا مانند ماهی قزل آلا در کشور تجاری می شود

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: هزاران ماهی تیلاپیا در کشور تولید می شود اما در نظر داریم تولید این محصول را در کشور افزایش دهیم و آن را به گونه ای تجاری مانند ماهی قزل آلا تبدیل کنیم.

حسینی گفت: استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، قم، یزد و سمنان برای تولید ماهی تیلاپیا مجوز زیست محیطی دریافت کرده اند اما در استان های مشابه نیز پیگیر تولید این گونه هستیم.

وی افزود: این گونه ارزشمند که در کشورهای مختلف تولید می شود باید با توجه به ظرفیت های موجود در ایران مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: تولید ماهی تیلاپیا به صورت بسته انجام می شود و نگرانی های زیست محیطی رفع شده است. این نوع تولید با در نظر گرفتن جنبه های زیست محیطی در کشور صورت می گیرد.

حسینی تصریح کرد: در مرحله اول تولید این محصول در تمامی استان هایی که به منابع آب طبیعی دسترسی ندارند انجام می شود و در مراحل بعدی نیز طبق دستورالعمل در سایر استان ها نیز تولید می شود.

وی در پایان درباره سرانه مصرف غذاهای دریایی در کشور اظهار کرد: هر نفر سالانه ۱۴.۱ کیلوگرم آبزیان مصرف می کند که این میزان قبل از پیروزی انقلاب یک کیلوگرم بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا