اخبار اقتصاد ایران

تکمیل پوشش فیبرنوری بابل با حضور وزیر ارتباطات :: افق میهن

پوشش اینترنت پرسرعت فیبر نوری منازل و مشاغل (FTTx) ایرانسل با حضور وزیر ارتباطات در شهرستان بابل تکمیل شد. امروز سایت ۸۴۷ ۵G ایرانسل در شهرستان آمل افتتاح شد و سایت ارتباط روستایی ایرانسل در شهرستان میان دورود به بهره برداری رسید.

به گزارش افق میهن، صبح امروز پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ مصادف با میلاد امام سجاد علیه السلام مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی ایرانسل در استان مازندران با حضور دکتر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر امیر محمدزاده لاجوردی معاون وزیر ارتباطات معاون امور و معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، حجت الاسلام و المسلمین روحانی امام جمعه بابل، دکتر قاسم عزیززاده گورجی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و استاندار مازندران بابل، مهندس الزامی، مهندس اسماعیل اعظی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، مهندس فرهاد جاویدی، مدیرکل تنظیم مقررات منطقه شمال، مهندس زکریا صالحیان، مدیرکل زیربنایی مازندران، مهندس مهدی کیانی، شهردار بابل، اعضای شهر بابل شورا، دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و اهالی رسانه در کتابخانه عمومی. آیت الله روحانی بابلی برگزار شد.

در این مراسم، تکمیل پوشش اینترنت پرسرعت فیبر نوری ایرانسل برای منازل و مشاغل (FTTx) در شهرستان بابل اعلام شد. همچنین با راه اندازی سایت ۵G ایرانسل در آمل، تعداد سایت های ۵G ایرانسل در کشور به ۸۴۷ سایت رسید و همچنین سایت ارتباطی ایرانسل برای پوشش دهی روستاهای مرسم و اوسا در شهرستان میان دورود توسط اداره کل راه اندازی شد. وزیر ارتباطات.

در مراسم امروز با حضور فرزند شهید مدافع حرم بابلی شهید سید رضا طاهر و با انجام تست سرعت بر روی شبکه فیبر نوری ایرانسل در محل مراسم سرعت ۹۴۴ مگابیت بر ثانیه در این شبکه ضبط شده است. به این ترتیب و با گسترش پوشش فیبر نوری ایرانسل در کل شهر بابل، ساکنان این شهر می توانند با ثبت درخواست فیبر نوری از خدمات اینترنت پرسرعت فیبر نوری منازل، مدارس، مشاغل و … بهره مند شوند. سرویس.

همچنین سایت ۸۴۷ نسل پنجم ایرانسل در کشور با سرعت دانلود ۹۷۳ مگابیت بر ثانیه به بهره برداری رسید تا ایرانسل همچنان رکورددار تعداد سایت های نسل پنجم تلفن همراه در ایران باشد.

افتتاح دو سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در روستاهای مرثم و اوسا از بخش مرکزی شهرستان میاندورود با دستور وزیر ارتباطات از دیگر بخش‌های عملیاتی شدن پروژه‌های ارتباطی ایرانسل در استان مازندران بود. با افتتاح این دو سایت که از طرح USO وزارت ارتباطات راه اندازی شده بود، ۲۸۰ خانوار با جمعیت ۸۴۷ نفر به شبکه اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل متصل شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با اشاره به اینکه نهضت ملی فیبر نوری برای منازل و مشاغل مهمترین پروژه زیرساخت ارتباطی کشور است که می تواند هم چهره ارتباطات ثابت و هم چهره ارتباطات سیار را در ایران متحول کند. : یکی از وظایف برنامه هفتم توسعه، تجهیز تک تک ساختمان‌های کشور به فیبر نوری است و با اجرای کامل این پروژه تا دهه‌ها نیازی به زیرساخت‌های ارتباطی جدید نخواهیم داشت.

وی ضمن قدردانی و تشکر از ایرانسل و سایر فعالان توسعه زیرساخت فیبر نوری، با بیان اینکه «در سه سال یک کار ۱۰ ساله انجام می دهیم»، تکمیل پوشش فیبر نوری بابل را اتفاق بزرگی دانست و از تکمیل آن ابراز خرسندی کرد. از این پروژه

استاندار مازندران همچنین با قدردانی از ایرانسل و وزارت ارتباطات برای توسعه زیرساخت های ارتباطی در شهرستان بابل و استان مازندران، تاکید کرد: با افتتاح پوشش فیبر نوری در شهرستان بابل، به لطف و عنایت خداوند پایداری اینترنت تثبیت شد و قابلیت اطمینان آن افزایش یافت. .

وی با بیان اینکه سالانه ۴۰ میلیون مسافر و گردشگر از سراسر ایران به مازندران سفر می کنند، گفت: رقابت اپراتورها برای سرمایه گذاری در مازندران جدی است و با تشکیل کمیته رفع تداخل و هماهنگی با شهرداری، خوشبختانه توسعه فیبر نوری در استان سرعت خوبی دارد. من پیدا کرده ام و امیدوارم جزو اولین استان هایی باشیم که پوشش فیبر نوری را در تمام شهرهایش کامل می کند.

همچنین امام جمعه بابل در این مراسم ضمن تشکر از وزارت ارتباطات، ایرانسل، دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و سایر دست اندرکاران توسعه ارتباطات کشور، بر لزوم اعلام دستاوردها به این سازمان تاکید کردند. مردم گفت: باید اقدامات انجام شده را به مردم بگوییم و آنها نیز دستاوردها و افتخارات کشور را به اطلاع مردم برسانند.

وزیر ارتباطات در بخش پایانی این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات استاندار و شهردار بابل در اجرای طرح فیبر نوری این شهرستان تجلیل کرد.

همچنین وزیر ارتباطات پس از این مراسم با حضور در «شرکت دانش بنیان فناوری ابر رایانه طبرستان (عبر تک)» و «ساختمان انتشارات علوم رایانه میلاد» در شهرستان بابل به عنوان دو کسب و کار مشترک خدمات فیبر نوری ایرانسل ضمن گفتگوی حضوری با صاحبان مشاغل ، سرعت دانلود فایل را نزدیک به یک گیگابیت بر ثانیه در شبکه فیبر نوری ایرانسل مشاهده کرد و آن را راضی کننده توصیف کرد. صاحبان این مشاغل همچنین از سرعت عمل، برخورد مناسب و کیفیت خدمات ایرانسل تشکر کردند.

تعداد سایت ها ۵G ایرانسل تا پایان سال به ۱۱۰۰ می رسد

مدیرعامل ایرانسل در ابتدای این مراسم به بیان آمار و اطلاعاتی از پیشرفت پروژه های ارتباطی ایرانسل در مازندران پرداخت و گفت: استان مازندران با بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک فعال رتبه ۵ مصرف دیتا در شبکه ایرانسل را دارد. تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه ارتباطی ایرانسل در این استان سرمایه گذاری کرده ایم و ۱۶ سایت نسل پنجم تلفن همراه را نیز فعال کرده ایم. پوشش جمعیتی ایرانسل در استان بیش از ۹۴ درصد است.

وی در خصوص پیشرفت پروژه فیبر نوری ایرانسل با بیان اینکه برنامه ایرانسل در سال جاری ایجاد اکسس پوینت برای یک میلیون و ۴۴۰ هزار خانوار است، گفت: تاکنون برای ۶۵۰ هزار نقطه دسترسی ایجاد شده است و در عین حال. به طوری که عملیات حفاری و اجرا در ۴۹ شهر انجام می شود. ما در هفت شهر در فازهای مختلف ارائه خدمات هستیم.

عباسی آرند افزود: تاکنون ۱۵۰ کیلومتر از پروژه اتصال فیبر نوری بین شهری (جاده ای) استان مازندران به اتمام رسیده و ۱۵ کیلومتر آن در حال انجام است و ۲۵ کیلومتر باقی مانده نیز در فاز بعدی انجام می شود.

وی کل مساحت فیبر نوری اجرا شده در شهرستان بابل را ۱۲۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: تعداد کل OLT های نصب شده ۲۵ دستگاه، کابینت ODC 52، FAT 504 و تعداد کل خانوارهای تحت پوشش ۶۹ هزار و ۹۶۶ دستگاه است.

مدیرعامل ایرانسل همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود تعداد سایت های ۵G ایرانسل را به ۸۴۷ سایت رساند که از این تعداد ۵ سایت ۵G در شهر ساری و ۱۱ سایت در سایر شهرهای مازندران راه اندازی شده است. سایت های نسل پنجم ایرانسل تا پایان امسال به ۱۱۰۰ سایت در کل کشور می رسد.

وی در خصوص اقدامات ایرانسل در حوزه توسعه ارتباطات روستایی با بیان اینکه ایرانسل با سرمایه گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد ریالی ۱۳ میلیون جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار می دهد، تعداد کل سایت های روستایی ایرانسل را ۵۸۴۵ سایت برای پوشش ۳۰۸۶۰ روستا اعلام کرد که از این تعداد ۱۸۵۲ روستا است. سایت هایی که ۴۴۴۲ روستا را پوشش می دهند از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات بوده است.

ایرانسل اولین ارائه‌دهنده شبکه ۵G و رکورددار سرعت و تعداد سایت‌های نسل پنجم در ایران، علاوه بر توسعه تعداد سایت‌های نسل پنجم تلفن همراه در کشور که با افتتاح سایت آمل شهر به ۸۴۷ رسید. اخیرا و در دی وی در ماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر امیر محمدزاده لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از نسل ۵.۵ شبکه تلفن همراه «۵G-Advance» در شبکه تلفن همراه رونمایی کرد. شبکه ایرانسل و با انجام تست سرعت در نسل بعدی تلفن همراه ۵.۵ و ثبت رکورد ۶.۵ گیگابیت بر ثانیه، باز هم رکورد سرعت اینترنت ایران را شکست.

پیش از این، سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت ایرانسل مبتنی بر فیبر نوری در بیست و هفتم اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط رئیس جمهور طی مراسمی افتتاح شد. در این مراسم سرویس اینترنت فیبر نوری که به سرویس «فیبر به منازل و مشاغل (FTTx)» معروف است در قالب «طرح ملی منازل و مشاغل فیبر نوری» و بابل در استان مازندران به بهره برداری رسید. اولین شهر ایرانسل این سرویس را دریافت کرد. همچنین در ۲۲ مهرماه سال جاری، تفاهم نامه توسعه دسترسی فیبر نوری در شیراز با همکاری شهرداری شیراز و قرارداد صدور مجوز حفاری پروژه فیبر نوری شهر صدرا با همکاری شهرداری صدرا با حضور وزیر ارتباطات و در تاریخ ۹ آبان در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری ایرانسل در شهر تبریز با مشارکت شهرداری این شهر و ایرانسل طی مراسمی آغاز شد.

همچنین ایرانسل در مرداد ۱۴۰۲، موافقتنامه مجوز یکپارچه خدمات شبکه و ارتباطات (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد. ایرانسل با دریافت این مجوز رسما به جمع ارائه دهندگان خدمات ارتباط ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی مشمول تاییدیه فوق پیوست.

در حوزه ارتباطات روستایی، ایرانسل پوشش روستاهای بیش از ۲۰ خانوار واگذار شده به ایرانسل در طرح ملی توسعه ارتباطات روستایی را تا پایان سال جاری و بر اساس برنامه های وزارت ارتباطات تکمیل می کند. در راستای تکمیل پوشش ارتباطات روستایی کشور، امروز و طی مراسم فوق بقیه روستاهای استان مازندران که به دلیل شرایط جغرافیایی امکان نصب تجهیزات وجود نداشت، به اینترنت پرسرعت ایرانسل مجهز شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا