فناوری

تی‌سی‌ال رونمایی کرد؛ اولین موبایل دنیا که نمایشگر آن دو بار تا می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

در سال ۲۰۱۹، شرکت چینی TCL نمونه اولیه یک تلفن تاشو با دو لولا را به نمایش گذاشت. این نمونه اولیه، زمانی که به طور کامل باز شد، به یک تبلت ۱۰ اینچی تبدیل شد. اکنون پس از پنج سال، TCL CSOT اولین گوشی تاشو با نمایشگر سه تکه و دو لولا را در SID 2024 رونمایی کرده است. اندازه صفحه نمایش این گوشی در حالت باز کامل ۷.۸۵ اینچ است.

طبق یک گزارش جدید، گوشی تاشو جدید TCL در SID 2024 در کالیفرنیا به نمایش گذاشته شد. این گوشی از یک صفحه نمایش سه گانه استفاده می کند که TCL آن را «نوع آزاد» می نامد و به اشکال «G» و «Z» تا می شود. وقتی صفحه نمایش ۷.۸۵ اینچی کاملاً مسطح باشد، نسبت تصویر آن با یک تبلت معمولی مطابقت دارد.

گوشی تاشو TCL با نمایشگر سه تکه و دو لولا

یکی از مشکلات نمونه های اولیه گوشی های هوشمند سه تاشو ضخامت آنها بوده است. به گفته My Drivers، گوشی تاشو TCL تنها ۴۲۷ میکرون ضخامت دارد. همچنین سنسور تشخیص چهره سه بعدی آن در زیر صفحه نمایش تاشو قرار گرفته است.

سنسور تشخیص چهره سه بعدی را می توان برای تأیید هویت کاربر هنگام باز کردن قفل تلفن یا پرداخت و غیره استفاده کرد. همچنین تراکم پیکسلی این نمایشگر ۴۲۰ PPI است که باعث می شود ابعاد بالای گوشی تغییر چندانی در کیفیت صفحه نمایش نداشته باشد.

این نمایشگر همچنین نرخ نوسازی متغیری را بر اساس LTPO ارائه می دهد که بسته به محتوای بصری از ۱ تا ۱۲۰ هرتز متغیر است و همچنین مصرف انرژی پایینی دارد. هنوز مشخص نیست که TCL چه برنامه ای درازمدت برای عرضه این گوشی دارد.

در طول سال های گذشته برخی از شرکت های معروف مانند هواوی و سامسونگ نیز ظاهراً قصد توسعه چنین گوشی هایی را داشته اند. این احتمال وجود دارد که هواوی امسال چنین دستگاه تاشوی را عرضه کند که دارای صفحه نمایش بزرگ ۱۰ اینچی خواهد بود.

TCL همچنین در کنفرانس SID 2024 از اولین پنل ۴K جهان با نرخ تازه سازی ۱۰۰۰ هرتز رونمایی کرد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا