طلا و ارز

ثبات قیمت دلار در ماه‌های آینده

حامد امینی مصلح آبادی، عضو اتاق بازرگانی ایران:



آرامش در بازار ارز تا اوایل سال ۱۴۰۳ ادامه داشت



یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر در ماه های آینده تنش و درگیری در منطقه رخ ندهد، ثبات بازار ارز در ماه های ابتدایی سال آینده ادامه خواهد داشت.



به گزارش افق میهن، حامد امینی مصلح آبادی عضو کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی ایران درباره نوسانات اخیر بازار ارز و پیش بینی ثبات قیمت دلار در چند ماه گذشته گفت: با توجه به نوسانات اخیر بازار ارز و پیش بینی ثبات قیمت دلار در چند ماه گذشته اتفاقاتی که در کشور افتاد و در چند هفته اخیر منطقه رخ داد، نوساناتی را مشاهده کرد افزایش قیمت دلار بود که پس از چند روز توسط بانک مرکزی کنترل و مدیریت شد و اکنون دلار به ثبات خاصی رسیده است. در این راستا انتظار دارم روند کاهش و تثبیت قیمت دلار تا بعد از انتخابات سراسری و تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: معتقدم اگر در ماه‌های آینده تنش و درگیری خاصی در منطقه وجود نداشته باشد، برای ماه‌های ابتدایی سال آینده نیز می‌توان آرامش و ثبات در بازار ارز را پیش‌بینی کرد که امیدواریم اینگونه باشد. البته توافقات سیاسی و منطقه ای و تقویت منابع ارزی کشور نیز در این امر از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیر بسزایی دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اراک افزود: دولت و بانک مرکزی تاکنون توانسته اند بازار ارز را کنترل کنند اما همچنان معتقدم ادامه این روند به مسائل و اتفاقات داخلی و بین المللی مختلفی بستگی دارد که می تواند دوباره بر قیمت دلار تاثیر می گذارد. تاثیرگذار باشد در غیر این صورت انتظار دارم دلار فقط در ماه های ابتدایی سال آینده افزایش و نوسان داشته باشد و بعید است با همین شرایط شاهد افزایش مجدد قیمت ارز باشیم.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا