محیط زیست

ثبت دمای ۵ درجه زیر صفر در اصفهان/ بارش باران، برف و کاهش دما استان را در برمی‌گیرد

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی خروجی مدل های هواشناسی حاکی از عبور امواج ضعیف از لایه میانی جو از امروز تا پایان روز چهارشنبه در استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط نسبتا ناپایدار به صورت افزایش ابر، وزش باد شدید و موقت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در اکثر مناطق استان پیش بینی می شود. شدت ناپایداری ها در روز چهارشنبه و در بخش هایی از مناطق غربی و جنوبی، احتمال رگبار پراکنده بهاره و احتمال رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار تراز زرد با ورود سامانه ناپایداری جوی از بعدازظهر امروز تا پایان چهارشنبه شب به استان اظهار داشت: این سامانه به ارمغان می آورد. بارش باران، رعد و برق و احتمال رعد و برق در ارتفاعات و مناطق. رگبار برف، وزش باد شدید موقتی در نقاط مستعد رگبار تگرگ، ناپایداری شدید بهاری در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای روز چهارشنبه همراه است.

وی با بیان اینکه عوارض ناشی از خطرات سامانه مذکور طی روز سه شنبه ۱۴ ام فروردین در مناطق غرب و جنوب استان موثر است. بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، متنشهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نجف آباد، نطنز پیش بینی می شود.

امینی بیان کرد: با توجه به فعالیت سامانه ناپایدار; احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن آب، مه، وزش باد نسبتا شدید، لغزش و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال خسارت به سازه های موقت، نهال ها و محصولات کشاورزی در مناطق آسیب دیده وجود دارد. .

وی همچنین نسبت به مخاطرات احتمالی جوی، احتیاط در سفرهای درون و برون استانی، تجهیزات زمستانی لازم و سوخت کافی در سفر، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه ها، لزوم پرهیز از فعالیت های عمرانی، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، آمادگی لازم هشدار داد. برف روبی معابر در گردنه ها و نقاط برفگیر، اطمینان از استحکام سازه های موقت، کنترل دما، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و گردنه ها، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر، لایروبی کانال ها و آبراه ها مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دمای هوا در صبح روز سه شنبه در اکثر مناطق استان یک تا دو درجه کاهش می یابد، افزود: حداکثر دمای هوای اصفهان. این کلانشهر در گرمترین ساعات امروز ۲۴ درجه و کمینه دما فردا صبح ۲۴ درجه خواهد بود. به هفت درجه می رسد.

وی خاطرنشان کرد: وزش باد با حداکثر دمای ۲۵ درجه بویین میاندشت با کمینه دمای ۵- درجه به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا