اخبار اقتصاد ایران

ثبت نهایی ۶۰ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۰ هزار قرارداد اجاره و ۱۱۳ هزار مسکن در سامانه خودامضا ثبت شده است. مهر در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل شد. مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در گفتگو با خبرنگاران به تشریح برخی از اقدامات این وزارتخانه در تمامی حوزه های مسئولیت پرداخت. وزیر راه […]

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۰ هزار قرارداد اجاره و ۱۱۳ هزار مسکن در سامانه خودامضا ثبت شده است. مهر در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل شد. مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در گفتگو با خبرنگاران به تشریح برخی از اقدامات این وزارتخانه در تمامی حوزه های مسئولیت پرداخت.
وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه خودامضا در وزارت راه و شهرسازی سامانه‌ای است که مدت‌هاست راه‌اندازی شده است و سامانه قراردادهای اجاره است که در آن موجر و مستاجر می تواند قراردادی را تنظیم کند و شاهدان را به طور رایگان امضا کنند و این کار رایگان است. و این قراردادها معتبر و قابل استناد در شوراهای حل اختلاف می باشد.
عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر وارد سامانه شده اند و قرارداد ۶۰ هزار نفر در سامانه خودنویس نهایی شده و با ارائه کد رهگیری کاملا معتبر است. بذرپاش ابراز امیدواری کرد: این سامانه بتواند تاثیر مطلوبی در کاهش هزینه های مربوط به اجاره واحدهای مسکونی داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی در بخشی دیگر از گفتگو با خبرنگاران به موضوع زیرساخت های فرسوده اشاره کرد و گفت: قراردادهای ثبت شده در سامانه شرکت نوسازی شهری ایران از مرز ۲۱۰ هزار نفر گذشت و روزانه در حال افزایش است. و ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در سامانه بازآفرینی شهری ایران به پایان رسیده است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۲۴۰ هزار واحد مسکونی باقی مانده بود، گفت: مهر از گذشته از دولت به ارث رسیده است، وی از تکمیل ۱۱۳ هزار واحد از این تعداد خبر داد و تاکید کرد: تکمیل واحدهای مسکونی باقی مانده. مهر با سرعت خوبی در حال انجام است و همکاران در وزارت راه و شهرسازی با وجود کمبود منابع کار را به درستی پیگیری می کنند. وی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا پایان سال جاری تعداد خوبی از این واحدهای مسکونی باقی مانده را به دست آوریم مهر تا پایان و در سال آینده به افرادی که بیش از ۱۰ سال منتظر دریافت واحدهای مسکونی خود هستند واحدهای مسکونی مهر به تحویل بازرپاش افزود: در حوزه طرح جوانان جمعیت از مجلس خواستم که بار جدیدی بر دوش وزارتخانه وارد نشود تا بتوانیم هم قانون جهش تولید مسکن و هم طرح جوانان جمعیت را به درستی تکمیل کنیم. اگر تکلیف جدیدی به وزارت راه و شهرسازی تحمیل شود، تامین زمین و منابع کاری برای ما سخت می شود.
یکی از اعضای کابینه دولت سیزدهم گفت: در حال حاضر ساخت و ساز مسکن از مرز یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی گذشته است و عملیات زمین خواری و ساخت و ساز در بخش های مختلف با سرعت خوبی در حال انجام است و کمک های خوبی صورت گرفته است. توسط مجلس ارائه شده است.» بنابراین درخواست ما این است که مجلس به ما کمک کند تا وظایفی را که در قانون برای ما ایجاد شده انجام دهیم.


بذرپاش تصریح کرد: در دیداری که با وزیر امور خارجه هند داشتیم، آخرین مذاکرات و آخرین مراحل مذاکرات در خصوص قرارداد بندر شهید بهشتی چابهار انجام شد. چابهار یکی از مهم ترین بنادر استراتژیک است و دسترسی به آب های آزاد را فراهم می کند. در قرارداد با هند قرار شد مابقی توافقات را ظرف یک ماه تکمیل و بین مدیران اجرایی قرارداد امضا کنیم. تمام تلاش خود را می کنیم تا یک ماه آینده قرارداد چابهار تکمیل شود.
وی ادامه داد: از سوی دیگر تلاش می کنیم تا سال آینده راه آهن چابهار – زاهدان را تکمیل کنیم. پس از اتمام این مسیر با یک کریدور بسیار خوب روبرو خواهیم شد. بذرپاش تصریح کرد: با حضور رئیس جمهور آخرین اقدامات کریدورهای منطقه ای گزارش شد و در این جلسه آخرین تصمیمات اتخاذ و آخرین دستورات در این زمینه داده شد. تصمیم بر این شده است که سایر ادارات در تکمیل این کریدورها نقش آفرینی کنند تا هر چه سریعتر این زنجیره کریدور مهم و استراتژیک تکمیل شود. اولویت در تکمیل این زنجیره کریدور چابهار – زاهدان و زاهدان – یونسی است. وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه رشت به کاسپین در طرح بهره برداری دولت سیزدهم قرار دارد و با تکمیل این قطعه در کریدور شمال به جنوب، اتصال دریا به دریا از بندرعباس به بندر کاسپین محقق خواهد شد. بذرپاش در بخشی دیگر از گفتگو با خبرنگاران به توضیحاتی در حوزه هوانوردی پرداخت و گفت: یکی از خواسته های ما از شرکت های هواپیمایی سرمایه گذاری در حوزه تامین هواپیما است. اخیرا خود شرکت های هواپیمایی به کشور هواپیما وارد کردند که جا دارد از آنها تشکر کنم. این فرصت خوبی برای خطوط هوایی است تا منابع خود را صرف خرید هواپیما کنند و ما از آن حمایت می کنیم. وی تصریح کرد: در خصوص ترخیص قطعات هواپیما از گمرک حداکثر حمایت را از شرکت های هواپیمایی خواهیم داشت. انتظار ما از ایرلاین ها این است که مقررات بازار را رعایت کنند و مردم بتوانند در سریع ترین زمان ممکن و با قیمت مناسب بلیط هواپیما خریداری کنند. به گزارش میزان؛ به گزارش بذرپاش، حسابرسان برای تعیین قیمت بلیت هواپیما تعیین شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا