اخبار اقتصاد ایران

ثبت ۲۱۰ محصول فناورانه و دانش بنیان در سامانه «جان» | ۸۸ شرکت دانش بنیان ثبت شد

حاتم زاده با اشاره به ظرفیت های موجود در استان گیلان گفت: تاکنون ۸۸ شرکت دانش بنیان در استان گیلان به ثبت رسیده است و با توجه به ظرفیت های اکوسیستم نوآوری و فناوری استان امیدواریم تعداد شرکت های دانش بنیان افزایش یابد. در استان به ۲۰۰ شرکت می رسد.

افق میهن، چهارمین رویداد استارت آپی سرمدان شهید و ایثارگر گیلان با رقابت هشت تیم برای راهیابی تیم های برتر به مسابقات کشوری در پارک علم و فناوری گیلان به کار خود پایان داد.

بر اساس تفاهم نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان؛ این رویداد به منظور حمایت از فرزندان شاهد و ایثارگر فعال در حوزه کسب و کارهای نوپا و با هدف ایجاد اشتغال پایدار، حمایت از ایثارگران فعال در عرصه کارآفرینی و بهره گیری از ظرفیت نخبگان برای رونق اقتصادی برگزار شد. و رشد و گسترش ایده های جدید در دنیای تجارت. تبدیل شد.

در این مراسم عبدالله حاتم زاده رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: پارک علم و فناوری گیلان با توجه به رسالتی که دارد و خوشبختانه به دلیل حضور و حمایت ها توانایی حمایت هر چه بیشتر از ایده ها و طرح های نوآورانه را دارد. بنیاد شهید و شهدای استان گیلان؛ ما می توانیم حتی فراتر از استان از دانش پژوهان و فناوران حمایت بیشتری کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در استان گیلان گفت: تاکنون ۸۸ شرکت دانش بنیان در استان گیلان به ثبت رسیده است و با توجه به ظرفیت های اکوسیستم نوآوری و فناوری استان امیدواریم تعداد شرکت های دانش بنیان را افزایش دهیم. در استان به ۲۰۰ شرکت می رسد.

حاتم زاده درباره حمایت های معاونت فناوری وزارت دفاع گفت: با توجه به تلاش های معاونت فناوری و نوآوری وزارت دفاع، در راه اندازی سامانه های «نان» و «جان»؛ با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی معاونت فناوری و نوآوری وزارت دفاع، سامانه های «نان» و «جان» در حال اجرا است. صاحبان ایده ها و مبتکرانی که امروز طرح های خود را در این رویداد ارائه کردند می توانند در این سامانه ها ثبت نام کرده و طرح ها و حتی محصولات خود را برای ارائه به بازارهای داخلی و بین المللی در این سامانه ارائه دهند.

وی ادامه داد: سامانه نان (سامانه ایده ها و نیازها) برای دریافت ایده با دید رفع نیازهای فناورانه کشور طراحی شده است و طراحان و پژوهشگران می توانند با مراجعه به این سامانه نیازهای فناورانه کل کشور را رصد کنند. که می توانند در مورد آن بحث کنند، روش های کار و ارائه ایده های نوآورانه و همچنین سامانه جان (جریان اقتصادی جدید)، سامانه ای است که فناوران و تولیدکنندگان در حوزه فناوری و دانش می توانند محصولات خود را ثبت کنند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به سطح بالای پارک علم و فناوری گیلان در کشور، گفت: خوشبختانه با توجه به تنوع محصولات فناورانه و دانش بنیان در حوزه های مختلف؛ این پارک علم و فناوری در سطح کشور قرار دارد. پارک علم و فناوری گیلان رتبه دوم کشوری را دارد و در رتبه بندی پارک های علم و فناوری کشور رتبه ممتاز ارزیابی شده و توانسته با ثبت ۲۱۰ محصول فناورانه نزدیک به ۱۰ درصد از محصولات دانش بنیان کشور را تولید کند. در سامانه «جان» امسال. را به خود اختصاص

وی در پایان از تنوع محصولات فناورانه در حوزه های مختلف فناوری سطح بالا در استان خبر داد و گفت: استان گیلان با تولیدات دانش بنیان فناوری و شرکت های دانش بنیان در حوزه هایی مانند تجهیزات پزشکی، صنعت، هوافضا رادیو داروها; به عنوان استان نمونه کشور مطرح شود. و امیدوارم با همکاری و همکاری همه تأثیرگذاران و دستگاه های اجرایی استان و توان و توانمندی ایده پردازان و صاحبان ایده بتوانیم سطح استان را بیش از پیش ارتقا دهیم تا در تحقق شعار موفق تر باشیم. از سال.

مهندس ایمان قربانی مدیر خانه خلاق و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان در گفتگو با روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان در خصوص این رویداد گفت: بر اساس فراخوان چهارمین رویداد استارت آپ سرمدان شهید و ایثارگر ۲۲ طرح ارائه شد و پس از داوری، هشت طرح انتخاب شد. برای رسیدن به مرحله نهایی انتخاب شد.

قربانی به عنوان مجری و مجری این رویداد با اشاره به نحوه برگزاری آن گفت: این رویداد دارای چهار سطح فناورانه از جمله ایده است. تحقیق و توسعه (R&D)؛ نمونه محصول (MVP) و توسعه بازار محصول برگزار شد که در آن ۲ استارتاپ در هر سطح (در مجموع ۸ استارتاپ) به رقابت پرداختند و از هر سطح یک استارت آپ به مرحله کشوری راه یافت.

مدیر خانه خلاق و نوآور پارک علم و فناوری گیلان خاطرنشان کرد: تیم های منتخب چهارمین رویداد استارت آپ سرمدان شهید و ایثارگر تحت حمایت پارک علم و فناوری قرار می گیرند.

قربانی تصریح کرد: فرهنگ سازی، نرم افزارهای اطلاع رسانی و مستندسازی، اپلیکیشن ها، بازی های رایانه ای، خدمات آموزشی، خدمات اداری و حقوقی در سازمان، بهداشت و درمان، مراقبت از سالمندان و امور ایثارگران، امداد و نجات، گردشگری و هتلداری، بانکداری، بیمه و کشاورزی از آن است. یکی از محورهای این رویداد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا