اخبار اقتصاد ایران

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد :: افق میهن

مدیرعامل بانک صادرات ایران در دیدار با مدیرعامل و مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی و همزمان با امضای الحاقیه تفاهم نامه با این صندوق گفت: می خواهیم بانک صادرات ایران باشد. بانک اصلی که از بنیادهای دانش حمایت می کند.”

به گزارش افق میهن، در جلسه ای با حضور محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات ایران و مدیران ارشد این بانک و همچنین محمد صادق، تفاهم نامه توسعه همکاری بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی به امضا رسید. خیاطیان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این صندوق و پیشنهادها و راهکارهای بهینه برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» بررسی شد.
محسن سیفی در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از دانش بنیان های کشور گفت: همکاری و تعاملات بسیار خوبی بین دو مجموعه بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد. هدف از برگزاری این نشست تدوین نقشه راه توسعه همکاری های مشترک به منظور حمایت حداکثری از دانش بنیان های کشور است. با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی در تلاش هستیم تا ابزارهای مشترکی را تعریف کنیم که همه بتوانند از آن بهره ببرند تا به تحقق شعار سال کمک کنند.
وی با اشاره به رهبری بانک صادرات ایران در عملیاتی شدن سفته، چک، سفته و سامانه احراز هویت الکترونیکی، بر عزم جدی این بانک برای تبدیل شدن به بانک اصلی حامی دانش بنیان تاکید کرد و افزود: بانک صادرات ایران به عنوان تنها و اولین بانک دارای بسته کاملی از اسناد کسب و کار الکترونیکی است و ما می توانیم با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، مدل های ویژه ای را برای پایگاه های دانش طراحی کنیم.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه اکوسیستم نوآوری کشور شکوفا شده است، گفت: بسیاری از مشکلات کشور جز با تکیه بر دانش بنیان ها قابل حل نیست، از این رو در تلاش هستیم تا بانک صادرات ایران را در حل مشکلات کشور یاری کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد شعب خارجی بانک صادرات ایران، آمادگی خود را برای رفع نیازهای ارزی این شرکت ها اعلام کرد و افزود: بانک صادرات ایران می تواند نقش خوبی در زمینه تامین مالی ارزی موسسات دانش بنیان ایفا کند. خارج از کشور
در این جلسه رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فروش ۷۰ هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در سال گذشته، گفت: شرکت های دانش بنیان با ارقام کم ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد کرده اند.
محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه همکاری خوبی با شبکه بانکی کشور برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان شکل گرفته است، گفت: نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور بسیار جدی است. ” سهم موسسات دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی در حال حاضر ۲.۷ درصد است و هدف گذاری شده تا پایان برنامه هفتم به ۷ درصد برسد. یکی از ارکان مهم تحقق این هدف، موضوع تامین مالی دانش بنیان است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به حمایت جدی و همیشگی رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت سیزدهم از دانش بنیان، انتظارات نظام بانکی در حمایت از دانش بنیان ها را بیان کرد و تصریح کرد: شبکه بانکی نیز از کار بنیادهای دانش حمایت کرده است. شاید از یک دهه پیش بیشتر به رشد تعداد شرکت های دانش بنیان فکر می کردیم، اما اکنون این اکوسیستم از بلوغ بسیار خوبی برخوردار است و نزدیک به ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند. بنابراین اکنون باید فعالیت ها به صورت هدفمندتر و با اولویت بندی دنبال شود.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: در قالب همکاری مشترک می توانیم اتفاقات خوبی را در حوزه دانش بنیان کشور ایجاد کنیم. امیدواریم بحث تعهدات تبصره ۱۸ به زودی تکمیل شود. همچنین در راستای شعار ۱۴۰۳ و بسته تهیه شده در صندوق نوآوری و شکوفایی در این زمینه، امیدواریم بتوانیم همکاری خوبی با بانک صادرات ایران در زمینه اوراق صکوک داشته باشیم.
مهدی اقبالی راد، عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران نیز در این جلسه با اشاره به ارائه بیش از ۷۲ سال خدمات این بانک به فعالان اقتصادی و مردم کشور و استفاده از ابزارهای اعتباری کمک به شرکت های دانش بنیان راه حل مناسبی علاوه بر پرداخت تسهیلات نقدی در سال جاری است. و بر تداوم حمایت های این بانک از صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.
معاونان شعب، طرح ها و برنامه ها، اعتبارات و معاون مدیر در امور بین الملل نیز در این جلسه به ارائه گزارش ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا