بانک و بیمه

جزئیات انتشار اولین اوراق مرابحه ارزی داخلی| منابع ارزی وارد چرخه اقتصادی می‌شود

اصغر بالسینی به گزارش افق میهن به نقل از ابنا; سخنگوی مرکز مبادلات ایران در خصوص انتشار اولین اوراق ارزی گفت: روز دوشنبه ۲۲ آذرماه تمامی ۱۰۰ میلیون یوروی برنامه ریزی شده پس از پایان مهلت ثبت نام اولین اوراق ارزی و تامین مالی طرح محرک اقتصادی فروخته شد. که نیاز به منابع ارزی داشت. تکمیل شد.

وی افزود: اوراق قرضه برای بازارهای خارجی منتشر می شد. اما اکنون اولین اوراق ارزی برای تامین مالی داخلی منتشر شده است که رئیس کل بانک مرکزی در مراسم افتتاح مرکز مبادلات و رونمایی از اوراق ارزی بر این موضوع تاکید کرد.

بالسینی با اشاره به اینکه اوراق قرضه با اوراق ارزی متفاوت است، خاطرنشان کرد: اوراق مرابحه، پول ملی است، یعنی منابع ارزی کشور که وارد گردش اقتصادی نشده است، از طریق انتشار این اوراق و با استفاده از آن وارد گردش می شود. اوراق قرضه.» صادرکنندگان ارز که خانه های صادراتی مازاد دارند می توانند منابع خود را وارد چرخه اقتصادی کنند.

سخنگوی مرکز مبادلات ایران تاکید کرد: در شرایط تحریم تامین ارز با مشکل مواجه است و از سوی دیگر پروژه های مهم اقتصادی نیازمند منابع ارزی هستند که با کمک اوراق ارزی می توان این مشکل را حل کرد چرا که روش تامین مالی نقش دارد. نقش مهمی در تامین ارز برای تامین نیازهای یکی از مهمترین پروژه های زیست محیطی کشور به نام بیدبلند داشت.

بالسینی در خاتمه خاطرنشان کرد: در صورتی که فرآیند اوراق بهادار ارزی از محل مازاد ذوب صادرکنندگان انجام شود، رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت. بنابراین بانک مرکزی به راحتی می تواند بازار ارز را کنترل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا